הותר לפרסום: בכיר בכור הגרעיני בדימונה חשוד בעבירות שחיתות

במסגרת חקירה סמויה של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ומשטרת ישראל, עובד בתפקיד בכיר בקריה למחקר גרעיני נחקר לאחרונה. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום

זמן צפייה: 00:49

עובד בכיר בקריה למחקר גרעיני נחקר בחשד לעבירות שחיתות, כך הותר לפרסום היום (שני). זאת, במסגרת חקירה סמויה משולבת של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ושוטרי מחוז חוף ודרום של משטרת ישראל. על כל פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

לפני כשלושה שבועות, בית הדין הצבאי גזר עונש של 100 ימי עבודות צבאיות על מפקד בסיס הקריה לשעבר, אלוף משנה יגאל בן עמי, שהודה במסגרת עסקת טיעון בעבירות של הפרת אימונים, שימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות צבאיות והתנהגות שאינה הולמת. העבודות יתבצעו במקום 89 ימי מאסר ו-11 ימי מחבוש. כמו כן, נגזר על בן עמי קנס כספי.

אל"מ יגאל בן עמי
אל"מ יגאל בן עמי | צילום: דובר צה"ל

מגזר הדין עולה כי בן עמי ניצל את מעמדו על מנת לשנות שיבוץ ולהקל בתנאי שירות של חיילים, שהיה בקשרים חברתיים וכלכליים עם הוריהם. כך למשל, פעל להעברת בנו של אחד מחבריו, ששירת בחטיבת הצנחנים, לשירות במשרד קצין הרכב בבסיס הקריה. בהמשך, הקל בעונש שהוטל על אותו חייל בדין משמעתי, ובהזדמנות אחרת הורה לסגנו להימנע מלשפוט את החייל בשל עבירה שביצע ומסר לו כי "הוא יטפל בעניין בעצמו".

כמו כן, מגזר דין עולה כי בן עמי עשה שימוש פרטי בכלי רכב צבאיים ובחיילים תחת פיקודו לצרכיו אישיים. כך למשל, החל מאוגוסט 2017 ובמשך כשנה, כמעט מדי שבוע, ניצל בן עמי את רכב הצבאי לצרכיו האישיים ואף נהג לחבר אליו עגלת נגרר, בה הסיע אופנועים שהיו ברשותו למקומות בהם רכב על האופנוע. בתקופה זו נהג בן עמי מפקודיו לבצע למלא את משימותיו האישיות שאינן במסגרת תפקידם הצבאי, וביניהם העברת האופנוע האישי שלו לטיפול במוסך אזרחי או איסוף רעייתו מביתם שבמושב שתולים לצורך ענייניה הפרטיים.

לפני כחצי שנה החליט בן עמי לפרוש מתפקידו לאחר שהוצא לחופשה כפויה בעקבות החקירות במצ"ח שהתנהלו נגדו. במהלך חקירותיו, אלוף מכהן בצה"ל הגיע למצ"ח למתן עדות פתוחה לאחר שבן עמי טען בחקירתו שאישר לו לקחת ג׳יפ מהקריה.