חמאס על האירוע בחאן יונס: "לוחמי מטכ"ל התכוננו 10 חודשים"

בארגון הטרור הציגו את ממצאי התחקיר לטענתם, של ההתקלות בנובמבר בה נהרג סא"ל מ', לצד סרטון מהתקרית. "המטרה הייתה לשתול אמצעי ריגול, הכוח נכנס ויצא כמה פעמים"

הפגנה עם דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
הפגנה עם דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית | צילום: רויטרס

ההתקלות בעומק הרצועה: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, פרסם היום (שבת) את ממצאי התחקיר הסופי של התקרית בחאן יונס בחודש נובמבר האחרון, שבה נפל סא"ל מ' וקצין נוסף נפצע קשה. במהלך מסיבת העיתונאים לא פורסמו פרטים חדשים, אולם בארגון הציגו לראשונה סרטון שנטען כי הוא תיעוד האירוע, שבו נראים לכאורה הרכבים שבהם השתמשו הלוחמים, הלוחמים עצמם וכן תמונות של הציוד אותו נשאו. בתוך כך, צה"ל ישלים בשבוע הבא את תחקיר הפעולה.

לטענת הארגון, ישראל התכוננה לפעולה במשך עשרה חודשים, ומטרתה היה, כפי שנטען בעבר, לשתול מכשיר ריגול על רשת הקשר של חמאס. עוד נטען כי הכוח הורכב מ-15 לוחמי סיירת מטכ"ל, שחלקם ביצעו את הפעילות עצמה, והיתר אבטחו את הכוח. הכוח נכנס ויצא, כך אמר דובר חמאס, כמה פעמים לרצועה.

עוד עולה מטענות הארגון, כי הציוד עבור הכוח המיוחד הוכנס דרך המעברים לעזה, בעיקר במעבר כרם שלום, וכי הלוחמים נכנסו במסווה של ארגון צדקה. בחמאס טענו כי הכוח המיוחד פעל גם במספר מדינות מוסלמיות אחרות. בחמאס הבטיחו תשלום של מיליון דולרים "לכל מי שיביא מידע על הכוח המיוחד", זאת בנוסף לאיום נגד ישראל לבל תפעל שוב ברצועה.

כתבות קשורות
דיווח: חמאס חקר את הכוח הישראלי שהותקף ברצועה במשך 40 דקות |06.12.18
ההיתקלות בעומק הרצועה: "הלוחמים התחזו לאנשי רפואה" |03.12.18

צילום: צילום פלסטיני

בחודש שעבר דווח באתר החדשות "arabi21" כי הזרוע הצבאית של חמאס הצליחה להחזיק את אנשי הכוח הישראלי המיוחד שנכנס לרצועת עזה וחקרו אותם במשך כ-40 דקות.

על פי הדיווח, החוקרים הפלסטינים הטילו ספק בגרסת החיילים והחליטו להעבירם למוצב של גדודי אל-קסאם על מנת להשלים את החקירה. אז, ציין המקור שהעביר את הידיעה, אחד מאנשי הכוח הישראלי פתח באש לעבר הפלסטינים, דבר שהביא למותו של נור ברכה ולפציעתו של בכיר נוסף. המקומיים הצליחו לברוח מהמקום ברכב, והמקור ציין כי הבכיר שנפצע בשטח הספיק להתקשר למפקדת אל-קסאם באזור ולספר להם מה קרה.

התפרעויות בגבול הרצועה
התפרעויות בגבול הרצועה | צילום: צילום פלסטיני

"ברגע הזה החל מרדף רחב של הפלסטינים נגד אנשי הכוח הישראלי, והמטוסים הישראלים החלו להתערב בכוח ותקפו את כל מי שניסה להתקרב לכוח שברח לעבר שטח חקלאי - שטח שנמצא באזור מבודד בעיירה "עבאס הגדולה" מזרחית לחאן יונס", סיפר המקור ותיאר את המתקפה הישראלית כ"מעטפת אש למנוע מאנשי ההתנגדות להתקרב אל הכוח. עוד טען כי "נראה שהכוח הקים בשטח הזה, המשתרע לגודל של 400 מטר מרובע, בסיס לביצוע משימותיו הסודיות שלשמן הוא הגיע. ביניהן, הרכבת מכשירי האזנה רגישים ביותר".

מספר ימים קודם לכן, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בעזה, נאמר כי נעצרו מספר חשודים במעורבות בפעולה בחאן יונס, והם נחקרים כעת. עוד צויין במסיבת העיתונאים כי בית הדין הצבאי ברצועת עזה פסק גזר דין מוות בתלייה לשישה בני אדם ששיתפו פעולה עם ישראל, ושבעה נוספים נדונו למאסר עולם עם עבודות פרך. הוסבר כי משתפי הפעולה שעליהם נגזר עונש מוות סיפקו לישראל מידע שהוביל להרג מספר אזרחים ברצועה. במהלך מסיבת העיתונאים נקראו כל משתפי הפעולה להסגיר את עצמם, והוזהרו כי "ידה הארוכה של החוק תגיע אליהם".