גנץ לשרת ההגנה הצרפתית: הטלפון של מקרון לא נפרץ בידי NSO

השר נועד בפריז עם מקבילתו, וסיפר לה כי מבדיקה מיוחדת שערך משרד הביטחון בחברה הישראלית עולה כי הניידים של נשיא צרפת ושל כמה חברי פרלמנט לא נפרצו - בניגוד לפרסומים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:17

בפגישה בין שר הביטחון בני גנץ לבין שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פרלי, הרגיע גנץ וסיפר למקבילתו כי בניגוד לפרסומים - חברת NSO לא פרצה לטלפון של הנשיא עמנואל מקרון וגם לא לניידים של כמה חברי פרלמנט צרפתים - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. בנוס, נפגש גנץ גם עם ברנארד אמי, האמון על טיפול בסוגיות ביטחוניות מחוץ לצרפת, וכן עם ראשי הקהילה היהודית בפריז.

מוקדם יותר היום נודע כי משרד הביטחון שלח צוות בדיקה מיוחד לחברה, שכזכור, הואשמה בקשירת קשר בריגול אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם ובכירים בעולם. כעת, כאמור, נודע כי שר הביטחון העביר למקבילתו הצרפתית מסר מרגיע, והכחיש את הפרסומים על פריצה לניידים של כמה בכירים בפרלמנט.

בין הנושאים הנוספים שנידונו בפגישה, יחסי הביטחון האסטרטגיים בין המדינות ושינוי בהתנהלות מול המשטר האיראני. בנוסף, העלה גנץ את נושא ההידרדרות של לבנון, וכי ישראל מוטרדת מהעברת נשק ללבנון ואף מוכנה להעביר סיוע הומניטרי במטרה למנוע הסלמה באזור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות יכריע: האם יינתן חיסון שלישי כבר ביום ראשון?

מבוכה לקואליציה: חוק אי-הפללת צרכני קנאביס עלה בהפתעה – ונפל

שי אביטל מגיב לטענות: "מנסים להדליק את המשטרה עליי?" • בלעדי

בני גנץ פלורנס פרלי
בני גנץ ושרת ההגנה הצרפתית פלורנס פרלי | צילום: רויטרס

בני גנץ, פלורנס פרלי
בני גנץ ושרת ההגנה הצרפתית פלורנס פרלי

כזכור, מאז תחילת הפרשה ספגה חברת הסייבר ביקורת רבה בעולם. לפני כשבוע הדפה NSO את ההאשמות נגדה וטענה כי לא תגיב יותר לפרסומים השונים בכלי התקשורת המסקרים את הפרשה נגדה: "מפרסמים נגדנו פרסומים שקריים ומתעלמים מעובדות. לא נשחק במשחק ההאשמות וההשמצות האכזריות". עוד הוסיפו בחברה כי מתנהל נגדם "קמפיין מתוזמר שמאחוריו עומדים ארגונים אינטרסנטיים".

בחברה הדפו את האשמות התחקיר, אשר במהלכו הודלפו 50 אלף מספרי טלפון שלכאורה סומנו לפריצה של תוכנת "פגסוס" שפיתחה החברה. "הרשימה אינה רשימת יעדים או יעדים פוטנציאליים של פגסוס", אמרו בחברה, והוסיפו כי "כל טענה, כי שם כלשהו ברשימה קשור בהכרח למטרה של פגסוס או מטרה פוטנציאלית של פגסוס - שגויה ושקרית". לטענת החברה, "נחקור כל הוכחה אמינה לשימוש לרעה בטכנולוגיה שלנו, ונשבית את התוכנה במידת הצורך".