אזעקת השווא הבוקר בגליל - בגלל מל"ט צה"לי שזוהה כלבנוני

דובר צה"ל מסר כי לאחר תחקור ראשוני של האירוע נמצא כי הטעות בזיהוי שגרמה להפעלת האזעקה נבעה מכלי טיס מסוג רוכב שמיים שהופעל בידי כוחות היבשה

זמן צפייה: 02:06

המתיחות בצפון: לאחר אזעקת השווא הבוקר (שישי) בגליל, מדובר צה"ל נמסר כי לאחר תחקור ראשוני נמצא שהחשד לחדירת כלי טיס לבנוני נבעה מנוכחות מל"ט צה"לי במרחב.

מדובר בכלי טיס מסוג רוכב שמיים שהופעל על ידי כוחות היבשה וזוהה בטעות כלבנוני.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בשל חשד שווא לחדירת מל"ט: אזעקות הופעלו בגליל המערבי

התכוונה לבצע פיגוע צליפה: פרטים חדשים על חוליית חזבאללה

בתגובה לניסיון הנחת המטען בגולן: צה"ל תקף בדרום סוריה

אזעקה בצפון
אזעקה בצפון | צילום: amar assadi

כאמור, אזעקות נשמעו הבוקר ביישובי הגליל המערבי, בהם אבירים, חורפיש, נטועה, פקיעין ועוד, זאת בשל חשד שווא לחדירת מל"ט. מצה"ל נמסר כי "לא בוצע ירי לעבר מדינת ישראל. מדובר בחשד שווא למל"ט חודר". תושבי האזור הונחו לחזור לשגרה מלאה.

האזעקות נשמעו בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, בשבוע שעבר כוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתיהם וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה.

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבועיים "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.