הערעור התקבל: המחבל שדקר את נירית זמורה הורשע בניסיון רצח

בית הדין הצבאי קבע כי הרקע הלאומני של חמזה פאיז מחזק את הקביעה כי ניסה לרצוח את תושבת בית חגי לפני כארבע שנים. ארגון חוננו: "ביטוי צודק לשכל הישר וההבנה"

חמזה פאיז, תושב חברון שדקר את נירית זמורה בצומת גוש עציון
חמזה פאיז, תושב חברון שדקר את נירית זמורה בצומת גוש עציון | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי לערעורים החליט היום (שני) לקבל את ערעור הפרקליטות בנוגע לפסק הדין של חמזה פאיז, המחבל שדקר את נירית זמורה לפני כ-4 שנים, ולהרשיע אותו בניסיון לרצח. הערעור הוגש לאחר שבשנה שעברה הורשע פאיז בעבירת החבלה, אך זוכה מעבירת ניסיון הרצח מחמת הספק.

נשיא בית המשפט לערעורים, השופט נתנאל בנישו, נימק את ההרשעה ברקע הלאומני של הפיגוע, וקבע כי הוא מחזק את כוונת המחבל להרוג את זמורה. כזכור, המחבל דקר את זמורה בצומת גוש עציון, ולאחר דקירה אחת - נשברה הסכין. השופט דחה את הספקות שהועלו במשפט הראשון לגבי פרטי האירוע, וקבע כי אין בשבירת הסכין נסיבה שיש בה לערער על כוונת המחבל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>
טראמפ לארדואן: נאפשר לצבא הטורקי לפעול בצפון סוריה

כץ: הרמטכ"ל הבהיר שהוא עומד מאחורי פרסום סיכול מתקפת הרחפנים

באיומי נשק: אדם רעול פנים שדד עובד בתחנת דלק בטמרה • תיעוד

המחבל חמזה פאיז
המחבל חמזה פאיז

בדיון בערעור פנתה זמורה לשופטים ותיארה את רגעי הפיגוע ואת ניסיונו של המחבל להוציא את הסכין מגבה: "חשתי בגבי חבטה חזקה. עד היום אני זוכרת את הקול של החבטה הלא רגילה הזאת". עוד הוסיפה זמורה כי הופתעה מהתקיפה, בעוד הפוגע המשיך להתעסק בחפץ חד בגבה. "אחר כך הבנתי שהוא עשה ניסיון להוציא את הסכין. חשתי שרגל שמאל חלשה וקרסתי במקום. מעדי ראיה שמעתי שהרוצח קרא קריאת 'אללה אכבר' ורץ לעברי עם סכין שלופה. מאז ועד היום משפחתי ואני מתמודדים עם כל ההשלכות של הפיגוע והפציעה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את זמורה כנפגעת עבירה: "אנו מברכים על קביעת בית המשפט הצבאי לערעורים כי דקירה על רקע לאומני - יש בה כדי להעיד על כוונת המחבל". עוד אמר בלייכר כי בית המשפט לערעורים הבהיר מול מי מדינת ישראל ואזרחיה צריכים להתמודד - מול טרוריסטים רצחניים. "עלינו לפעול בכל הדרכים, גם המשפטיות, כדי להביא להרתעה אמיתית נגד המחבלים", הוסיף. זמורה ביקשה מבית המשפט לגזור על המחבל את העונש המירבי הקבוע בחוק.