אושר המינוי: ראש המוסד הבא יהיה דוד (דדי) ברנע

רה"מ הודיע כי מי שכונה ד' יעמוד בראש ארגון הביון אחרי יוסי כהן. ברנע, בן 56 ואב לארבעה, פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו 4 פרסי ביטחון ישראל. שימש גם כסגנו של כהן

זמן צפייה: 02:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) את מינויו של דוד (דדי) ברנע כראש המוסד הבא, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי אין מניעה משפטית למנות את ברנע לתפקיד באופן קבוע.

ברנע שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל. כמו כן, הוא מחזיק בתואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק. בעברו, שימש כמנהל עסקי בכיר בבנק להשקעות בארץ. ברנע התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2013-2019 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו 4 פרסי ביטחון ישראל. משנת 2019 ועד היום כיהן ברנע בתפקיד סגן ראש המוסד. בתחילת חודש יוני ייכנס ברנע לתפקידו כראש המוסד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושר קידום החוקים נגד נתניהו: רע״ם הצביעה בעד, ימינה התנגדה

30 שנה ל"מבצע שלמה": ההקלטות, התמונות והמסמכים – נחשפים

המגעים להקמת ממשלה: לפיד הגיע להסכמות עם גנץ ונפגש עם סער

יוסי כהן, בנימין נתניהו ודוד (דדי) ברנע
יוסי כהן, בנימין נתניהו ודוד (דדי) ברנע | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במהלך טקס הענקת פרס ראש הממשלה למבצעי המוסד, במסגרתו הודיע על מינויו של ברנע לתפקיד, נתניהו אמר: "כל מבצע שלכם הוא יותר נועז, דמיוני ומטורף מקודמו. ג'יימס בונד פראייר לעומתכם. אנחנו הולכים לפתוח את בתי הקולנוע בעוד כמה ימים, אין שם סרט פעולה אחד שמשתווה למה שהמוסד עושה". עוד הוסיף לומר מתניהו: "בכל מצב - עם הסכם, בלי הסכם - אנחנו נעשה הכל כדי למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני, וזאת כי מדובר בקיום שלנו. זו המשימה הראשונה שלכם".

גם ראש המוסד, יוסי כהן, נשא דברים בטקס: "ראש המוסד הוסיף ואמר כי הוא משוכנע שראש המוסד הנכנס יעשה חיל וימשיך להוביל את המוסד להצלחות מבצעיות והישגים משמעותיים". שר החוץ, גבי אשכנזי, בירך את ברנע לרגל מינויו לתפקיד ואמר "מהיכרותנו רבת השנים, אין לי ספק שאתה האדם הראוי לתפקיד זה, לקראת האתגרים החדשים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה אישר את מינויו של ברנע, זאת לאחר שקבע כי לנוכח תקופת הבחירות, לא ניתן היה למנותו באופן קבוע, בטענה שעל ממשלת מעבר לנקוט בריסון ובאיפוק בהפעלת סמכויות שלטוניות, לרבות בהקשר של מינוי בכירים.