ייצור מהיר ובעלות נמוכה: המל"ט שעשוי מנייר - ומודפס בתלת-ממד

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי מוצלח בכלי טיס ראשון מסוגו בעולם. הוא יכול לשאת ציוד לצילום וריגול, ואפשר להתאים אותו כמעט לכל משימה. "כשעולה הצורך, אפשר להדפיס את המל"ט תוך שעות בודדות"

זמן צפייה: 01:58

ברגע הראשון זה נראה כמו מדע בדיוני - המל"ט הראשון בארץ, וכנראה שגם בעולם, שעשוי כולו מנייר ממריא לשמיים. ה"סקיי פרינטר", שם זמני, הוא פיתוח ראשון מסוגו של המנהל לפיתוח אמצעי לחימה (מפא"ת) במשרד הביטחון ושל התעשייה האווירית והודפס במדפסת תלת-ממד. כל החלקים של המל"ט, מהכנפיים ועד הגלגלים, כ-26 חלקים, עשויים מנייר.

"כאשר עולה צורך בשטח, אנחנו יכולים להדפיס תוך שעות בודדות ובעלות מאוד נמוכה מל"ט שהוא כולו מודפס", הסביר נטע בלום, מובילת פרוייקט המל"ט המודפס במשרד הביטחון. אורך גוף 1.65 מטר, מוטת כנפיים 1.50 מטר, משקל נשיאה של עד שבעה ק"ג. זה אומר שאפשר לשים על ה"סקיי פרינטר" הזה מצלמות ולהפוך אותו למל"ט לריגול וצילום מעבר לקווי האויב כמל"ט טקטי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל העלייה בתחלואה: גם פקחי הרשויות המקומיות יאכפו ההנחיות

הליכוד וכחול לבן: נקדם חקיקת לגליזציית קנאביס ואי הפללה

הפרקליטות מבקשת: 3 מאסרי עולם ו-40 שנה לרוצח משפחת דוואבשה

סקיי פרינטר
סקיי פרינטר | צילום: חדשות 13

המנוע החשמלי שלו הרבה פחות מרעיש מהמל"טים שיש כיום בידי חיל האוויר הישראלי, מה שהופך אותו לחשאי הרבה יותר. העולם נכנס עוד ועוד לתחום החדש הזה של הדפסה תלת-ממדית. גם חברות ענק, כמו סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, עשתה ניסוי מעניין עם מעין מנוע חללית קטן שכולו הודפס במדפסת תלת-ממד.

חיל האוויר הישראלי בהחלט מתעניין בימים אלה במל"ט המודפס הראשון. כלי הטיס הבלתי מאוישים תופסים הרי יותר ויותר מקום במשימות, גם צילום וריגול, אבל על פי פרסומים זרים, גם בחיסולים ובתקיפות.