חושפת ומשמידה אויב - בכל החזיתות: צה"ל הציג יחידה חדשה

היחידה, שמטרתה לתמרן בשדה הקרב העתידי ואת הקמתה יזם כוכבי עצמו, היא הראשונה מסוגה בעולם, ומורכבת מלוחמי חי"ר, שריון והנדסה - שיחומשו באמל"ח חדשני. היא צפויה להפוך מבצעית בסוף השנה

זמן צפייה: 01:24

צה"ל הציג היום (רביעי) יחידה חדשה רב ממדית, פרי יצירתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, אשר הוקמה במסגרת מטרתו להתאים את הצבא לשדה הקרב העתידי.

היחידה, אשר ייחודית בעולם, אמורה לפעול בכל החזיתות, להיות מסוגלת לחשוף את האויב ולהשמידו. היא תביא לידי ביטוי יכולות רב זרועיות ותהיה בנויה ממגוון יחידות – הליבה יהיו מלוחמי חי"ר לצד אנשי הנדסה ושריון. כמו גם לוחמים מסיירת צנחנים, גולני ונחל, יחידת הכלבנים ומיחידות נוספות. כמו כן, ליחידה יש קציני מודיעין, חיל אוויר וקציני תקשוב. המרכיבים של היחידה החדשה הן תפיסה, מבנה וארגון, ואמצעי הלחימה שחלקם פותחו במיוחד למען היחידה.

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל

צה"ל התחיל לאסוף לוחמים שיהיו חלק מהיחידה. גרעין המפקדים פועל כבר כמה חודשים, והיום התייצבו הלוחמים. היחידה תעבור אימונים והתנסויות במהלך השנה, שבסופה, כשתהיה מוכנה, יכריזו עליה כמבצעית.

כוכבי בחר באוגדת הצנחנים המובחרת, אוגדה 98, להיות האחראית על היחידה החדשה, בין היתר בשל תפקידיה המיוחדים בשדה הקרב. כלומר, היא תהיה כפופה במישרין למפקד האוגדה, תא"ל ירון פינקלמן.

אלוף אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

כאמור, מדובר ביחידה חדשה, שהיא אחת ההחלטות הראשונות של כוכבי בכניסתו לתפקיד לפני כשנה. ההחלטה היא להזיז חיילים מיחידות שונות בצה"ל ולהעבירן ליחיד החדשה, אשר נחשבת חדשנית כאשר אין כמוה בצה"ל ואין לה מודל עולמי. נוסף לכך, כאמור, מטרת היחידה היא להתאים את צה"ל לאתגרי שדה הקרב העתידי, וזאת במסגרת התוכנית הרב שנתית "תנופה".

ההערכה היא שלהקמת היחידה תהיה השפעה על מבנה גופים נוספים בצה"ל. היחידה מתכתב עם הקמת יחידה נוספת בצה"ל – חטיבת החדשנות "שילוח", אשר מנהלת את המטרות המטכ"ליות. תפקידה לפתח שיטות לחימה חדשות, תוך שיתוף האקדמיה. היחידה הרב ממדית אמורה לקחת את הרעיונות המפותחים מחטיבת השילוח, וליישם אותן בשטח.