האיץ ב-100 קמ"ש - ועלה על דוקרנים: תחקיר החדירה לבסיס נבטים

חיל האוויר פרסם את השתלשלות האירוע החריג, שבו תושב הפזורה הבדואית שגנב רכב ונמלט מהמשטרה הצליח להיכנס לבסיס בדרום. המסקנות: יש לשפר את התשתיות בשערים ולהוסיף מרכיב הגנה

זמן צפייה: 04:00

חיל האוויר פרסם הערב (שלישי) את ממצאי התחקיר של אירוע החדירה לבסיס נבטים שבדרום, אשר התרחש אתמול בשעות הערב. כזכור, תושב הפזורה הבדואית נמלט מהמשטרה וניסה לחדור עם רכב לבסיס דרך אחד השערים. הבסיס עצמו - שבו חונים מטוסי ה-F35, הוחשך, וכל החיילים הונחו להישאר בחדרים.

הכול החל בשעה 7 בערב, כאשר במשטרה התקבל דיווח על רכב שנגנב מדימונה. מהפרטים הראשונים שנמסרו אמש עלה כי כשהגיעו השוטרים לאזור הבסיס לאחר שאיתרו שם את הרכב הגנוב, הבחין בהם הגנב וניסה להימלט עם המכונית היישר לתוך הבסיס דרך שער שהיה פתוח. כעת, הסבירו בחיל האוויר כי השער היה פתוח משום ש-30 שניות קודם לכן, יצא משם רכב אחר.

לכתבות נוספות בנושא >>

החדירה לנבטים: גנב הרכב החשוד הצליח להימלט מבסיס חיל האוויר

דרמה בבסיס חיה"א בדרום: גנב רכב נמלט מהמשטרה – וחדר פנימה

השער היכן שאירעה הפריצה עם הרכב
השער היכן שאירעה הפריצה עם הרכב | צילום: דניאל חג'בי

עוד נכתב בתחקיר המלא כי כשהנהג ניסה להיכנס לבסיס הוא האיץ את הרכב  ל-100 קמ"ש - אולם אז עלה על דוקרנים וכל גלגלי המכונית ניזוקו. שלא כמו החשוד - השוטרים דווקא עצרו את הניידת רגע לפני שעלו על הדוקרנים. בעוד הם עצרו את הניידת, הנהג החשוד יצא מהרכב - והחל לרוץ לכיוון צפון.

בשלב זה, פתחו השומרים את השער עבור הרכב המשטרתי ובמקביל הזעיקו את מעגלי האבטחה של הבסיס. כוח הגנה רץ להגן על נכסים חיוניים, שעל פי חיל האוויר - נמצאים במרחק גדול מהשער שבו אירע המקרה, שכן - ריצה מהשער לאותם "נכסים" נמשכת כ-30 דקות, כך לפי התחקיר.

התקרית בבסיס נבטים שבדרום
התקרית בבסיס נבטים שבדרום | צילום: דוברות המשטרה

החשוד הצליח לחדור לעומק של 150 מטרים בתוך הבסיס, טיפס על גדר שגובהה 4.5 מטרים - וברח החוצה. בחיל האוויר מעריכים שהוא הצליח לשהות בפנים דקות בודדות. רק בשעה 2.30, גילו הגששים את העקבות של החשוד. מי שעוד סייעו באירוע הם שב"כ, אשר איכנו את הטלפון של בעל הרכב הגנוב וגם מל"ט שהשתתף בסריקות.

בסוף התחקיר כתבו חיל האוויר כי בסופו של דבר הרכב נכנס לבסיס, הגנב ברח פנימה - והכוחות לא היו ערוכים לכך. מה גם, לשומר בשער לא היה במי לירות משום שהחשוד, כאמור, האיץ את הרכב ב-100 קמ"ש. בחיל האוויר המליצו לשפר את התשתיות בש.ג, ולהוסיף הגנה לשער היציאה.