נתניהו סיכם עם ראש השב"כ על הארכת כהונתו בארבעה חודשים

לשכת רה"מ הודיעה כי הוחלט שארגמן, שאמור לסיים את תפקידו בעוד חודש, ימשיך לכהן בו מספר חודשים ספורים, אך לא שנה נוספת. זאת, על רקע הקשיים למינוי ראש חדש לארגון בשל המשבר הפוליטי

זמן צפייה: 00:48

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (שישי) כי נתניהו סיכם עם ראש השב"כ נדב ארגמן על הארכת כהונתו בארבעה חודשים נוספים. כהונת ארגמן אמורה להסתיים עוד חודש, אך בשל המשבר הפוליטי לא מונה לו מחליף, וכעת כאמור נתניהו סיכם על הארכת הכהונה בחודשים ספורים, ולא בשנה שלמה כפי שהחוק מאפשר לו.

בעיתון "ידיעות אחרונות" נכתב הבוקר כי בין המועמדים לרשת את ארגמן נמצא ראש המל"ל מאיר בן שבת, אותו נתניהו היה מעוניין למנות לתפקיד. אלא, ששר הביטחון בני גנץ מתנגד נחרצות למינוי זה, וצוטט אומר כי "לא אתן לנתניהו למנות את מקורביו".

עוד נטען בעיתון כי אם בן שבת, הידוע כחברו של נתניהו, אכן יכהן כראש השב"כ - הוא לא צפוי להתקבל בעין יפה בארגון, וכמה מהבכירים עלולים לעזוב. הסיבה היא, כך הסבירו, משום שבן שבת הוא מינוי שמגיע מבחוץ ולא מתוך המערכת, כמו המועמדים האחרים לרשת את ארגמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גלנט: לא אתן את ידי לתרחיש שבו תומך תנועת חרם יקבל פרס ישראל

הערכה: בנט יסכים לממשלה בתמיכת רע"ם – אם סמוטריץ' יחזור בו

פרשת התאבדות לוחם גבעתי: תמלול העימות בין קצין מצ"ח למג"ד

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי
מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בלשכת ראש הממשלה התייחסו לטענות, וכינו את האוליטמטום של שר הביטחון כ"פיקטיבי", לשון ההודעה. "גנץ יודע היטב שאין אפשרות למנות ראש שב"כ חדש בממשלת מעבר והדבר יכול להיעשות רק ע"י הממשלה החדשה שתקום. על כן סיכם נתניהו לפני מספר ימים עם ראש השב"כ הנוכחי על הארכת כהונתו במספר חודשים נוספים".

בהמשך ההודעה הגיבו גם לעניין בן שבת, ומסרו: "ראש המל"ל הוא עובד ציבור יוצא מן הכלל, מסור, שעושה עבודת קודש למען ביטחון ישראל בממלכתיות ובמקצועיות. אנו דוחים בתוקף את הטענות נגדו שמגיעות משיקולים אינטרסנטיים".