רה"מ בצל הדיווח על תקיפה בסוריה: מונעים מהאויב להקים בסיסים

נתניהו נאם בטקס אזכרה לנשיא קציר, ואמר כי "אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה, אך אנחנו גם שוללים יכולות של האויב לפני מעשה". זאת, ברקע הדיווחים על טילים ששוגרו מישראל לעבר תל אל-חארה

זמן צפייה: 03:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "שרשרת המבחנים שאיתם אנו מתמודדים איננה פוסקת. אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה לכל התקפה נגדנו, אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנחנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנחנו פועלים למנוע מאויבנו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו". את הדברים אמר בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הרביעי של ישראל, אפרים קציר, בבית העלמין ברחובות. הדברים נאמרו בצל דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה.

הלילה, כאמור, דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנא כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו כמה טילים ששוגרו מישראל לעבר תל אל-חארה המשקיף על רמת הגולן. לפי הדיווח, נגרם נזק רק למבנים, ולאחר מכן ישראל נקטה ב"לוחמה אלקטרונית", בכך ששיבשה פעילות של מערכות מכ"ם.

בשנים האחרונות הפך תל אל-חארה למתקן מודיעיני של הסורים בתמיכת הרוסים. המתקן ממוקם בגובה של כ-1100 מטרים ואמור לתת מענה מודיעיני כיוון שאפשר לתצפת ממנו לתוך רמת הגולן, מול קו הטילים של צה"ל באזור. בתקופה האחרונה, האיראנים העניקו את האתר הזה לחזבאללה כדי שאלה יוכלו לתכנן את מה שהם קוראים לו "חזית הגולן", חזית שנייה מול צה"ל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח בסוריה: ישראל שיגרה טילים לעבר מטרה בדרום המדינה

ארבעה קליעי נ"מ נורו לעבר החרמון - ונפלו בשטח סוריה

ראש אמ"ן: "הלחץ שהפעלנו על איראן בלם את התבססותה בסוריה"

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: החדשות 13

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית דיווחה כי הטילים שוגרו ממוצבים של צה"ל מערבית להר החרמון ונטען כי שעה לפני התקיפה חגו מזל"טים ישראלים מעל אזור החרמון.

בשבוע שעבר נורו ארבעה קליעי נ"מ נורו מהכפר חדר שבמחוז קונטירה שבסוריה לעבר החרמון – כך זיהה מכ"ם של צה"ל. ניסיון הירי כשל, וכל הקליעים נחתו בשטח סוריה. לא היו נפגעים באירוע.

לפני כשבועיים, כזכור, שוגרו שתי פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. אחת מהן נפלה בשטח ישראל וגרמה לנזק קל באתר, ואילו השנייה נחתה בשטח סוריה. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

מקום נפילת הטיל באתר החרמון
מקום נפילת הטיל באתר החרמון | צילום: אתר החרמון

לפני כשבוע, ‏ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, התייחס להתבססות האיראנית בסוריה ואמר כי "הלחץ שהפעלנו על איראן הוביל לבלימה יחסית של ההתבססות שלה במדינה, אך המוטיבציה עדיין קיימת ואיראן מחפשת מקומות אחרים להתבסס בהם כמו במרחב העיראקי. הסנקציות חסרות התקדים של האמריקנים נגד איראן גרמו לשפל כלכלי, שהוביל אותה לפעול כנגד הסחר בנפט ולהצהיר הצהרות בנושא פרויקט הנשק הגרעיני". את הדברים אמר בכנס המודיעין הרביעי של המרכז למורשת המודיעין.

"אנחנו נמצאים במצב שבו איראן עדיין מהווה מרכז כובד מרכזי על כלל המזרח התיכון, באמצעות המגמות, הפצת הטכנולוגיה והכסף שהיא מייצרת ומזינה בו את כלל השחקנים באזור", המשיך היימן. "איראן מצויה תחת לחץ אמריקני כל העת. היא עושה רבות כדי להשפיע על מחירי הנפט ולהעלות אותם - אך זה לא ממש מצליח לה".