רה"מ בהערכת מצב בפיקוד צפון: "מציע לחזבאללה לא לנסות אותנו"

נתניהו נפגש עם הרמטכ"ל ובכירים נוספים בצבא, בעקבות האירוע בהר דב. "הפעולה אתמול הייתה חשובה. זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון"

זמן צפייה: 03:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) להערכת מצב בפיקוד צפון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים בצה"ל, בעקבות האירוע הביטחוני אתמול בהר דב. לדבריו, "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון. אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו".

עוד אמר ראש הממשלה בתום הערכת המצב כי "אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש ממשלת לבנון: "פעולת ישראל בגבול – הסלמה צבאית מסוכנת"

צה"ל מרחיב פעילות בערים "כתומות": אלפי צווי מילואים הוארכו

כ-2,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 321 חולים במצב קשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הרמטכ''ל אביב כוכבי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: קובי גדעון /לע''מ

מוקדם יותר היום התייחס ראש ממשלת לבנון חסן דיאב בציוץ בטוויטר לאירוע הביטחוני שאירע אתמול בהר דב והאשים את ישראל בהפרת הריבונות הלבנונית. לדבריו, "פעולות ישראל בגבול הן הסלמה צבאית מסוכנת - יש להיזהר בימים הקרובים מפני אובדן שליטה והסלמה". חבר הפרלמנט בלבנון מטעם חזבאללה הוסיף כי "הצבא וההנהגה של ישראל הפכו לבדיחה של העולם בגלל התנהלות חזבאללה. האויב ימשיך להיות זהיר ומפוחד ואנו נהיה גאים".

דיון היערכות בפיקוד צפון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו
דיון היערכות בפיקוד צפון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון /לע''מ

אתמול התייחס נתניהו, בהצהרה מיוחדת שערך יחד עם שר הביטחון בני גנת, לתקרית בצפון. "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו", אמר נתניהו, "נסראללה מסבך את מדינת לבנון בגלל איראן". לדבריו, "חוליה של חזבאללה חדרה לשטח ישראל. בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח ושל המפקדים, צה"ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה".

נתניהו הוסיף אתמול כי "מדינת לבנון נושאת במלוא האחריות לאירוע הזה ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל. חזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש". לדבריו, "כל התקפה נגנדו תיענה בעוצמה רבה. נסראללה טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בהמשך, כאמור, גם גנץ נשא דברים, ואמר: "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה".

"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן", הוסיף גנץ, "מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה".

כזכור, האירוע החל אתמול כשכוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. דובר צה"ל אישר כי אירע אירוע ביטחוני, והנחה את התושבים להישאר בבתים לזמן קצר. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה. בהמשך הערב, חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבוע "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה".