נתניהו: "אנו פועלים בהרבה מאוד גזרות מול איראן"

רה"מ אמר בריאיון לערוץ 9 כי הרפובליקה האסלאמית מנסה להקים בסיסים נגד ישראל בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן: "הנחתי את כוחות הביטחון לעשות מה שצריך כדי לסכל את המזימות הללו של איראן"

זמן צפייה: 00:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל הערב (חמישי) בריאיון לערוץ 9 אם ישראל פועלת בעיראק אם היא נדרשת לכך, וענה: "אנחנו פועלים, לא רק אם נדרש, אנחנו פועלים בהרבה מאוד גזרות מול מדינה ששואפת להשמיד אותנו".

"אנחנו לא נותנים חסינות, אני לא נותן חסינות לאיראן בשום מקום. איראן זו מדינה, מעצמה, שחרטה על דגלה את השמדת מדינת ישראל", אמר נתניהו. "היא מנסה להקים בסיסים בכל מקום נגדנו. באיראן עצמה, בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן".

"ברור שאני נתתי את חופש הפעולה ואת ההנחיה לכוחות הביטחון לעשות מה שצריך כדי לסכל את המזימות הללו של איראן", הוסיף ראש הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חרף התקיפות בעיראק – איראן ממשיכה להתבסס באזור • פרשנות

מחסני הנשק הושמדו כליל: תיעוד מתוצאות התקיפה בעיראק

המיליציות השיעיות בעיראק: "ארה"ב מאפשרת לישראל לתקוף"

נתניהו
נתניהו | צילום: חדשות 13

גורמים דיפלומטיים מערביים אמרו אתמול כי ישראל תקפה בשבועות האחרונים מחסני נשק איראניים בעיראק, מתוך הסכמה של ארצות הברית ורוסיה על כך שיש להבטיח את ביטחונה, באמצעות פעולות בעיראק ובסוריה. בנוסף, טענו הגורמים כי ההסכמה מחייבת את ישראל לא להכריז רשמית על התקיפות - כך לפי העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון.

כמו כן, חבר ועדת הביטחון וההגנה בפרלמנט העיראקי, כרים עליוי, מסר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי ההפצצות האחרונות בעיראק בוצעו על ידי מטוסים ישראליים שפגעו במטרות רבות, בהן המחנות הצבאיים אמרלי וצקר.

נוסף לכך, היום דווח בעיתון "אל-ג'רידה", הרואה אור בכווית, מפי מקור יודע דבר כי ישראל מתכננת לתקוף מתקנים רגישים השייכים למורדים החות'ים בתימן ולחזבאללה, הנמצאים סמוך למצרי באב אל-מנדב האסטרטגיים, המקשרים בין הים האדום ומפרץ עדן, ונמצאים בין תימן לסומליה.על פי המקור, המוסד ואמ"ן ניטרו לאחרונה ניסיונות להעברת נשק, חלקי טילים, משגרים, סירות ומלט"ים, המגיעים כולם מאיראן, במטרה לבצע פעולות חבלה נגד התנועה הימית מהים האדום והלאה, אל מול חופי תימן המשקיפים על מיצרי באב אל-מנדב.

פיצוץ במתקן בעיראק
פיצוץ במתקן בעיראק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פרסמה חברת (ImageSat International (ISI תיעוד מתוצאות תקיפת מחסני הנשק השייך ל"הגיוס העממי", מיליציה שיעית עיראקית הנתמכת על ידי איראן, שאירעה ביום שלישי, ועל פי דיווחים זרים מיוחסת לישראל בשיתוף ארצות הברית ורוסיה.

תוצאות תקיפה אווירית בבסיס חיל אוויר עיראקי מצפון לבגדד
תוצאות תקיפה אווירית בבסיס חיל אוויר עיראקי מצפון לבגדד | צילום: ISI

בדוח המודיעין שפרסמה החברה הוצג מסלול יבשתי להברחת הנשק מטהראן לסוריה ולבנון, שעוברת דרך עיראק. החברה טוענת שיעד התקיפה היה מחסני נשק, שם ככל הנראה אוחסנו טילים ונשקים ייחודיים.

להערכת ISI, מטרת התקיפה הייתה להשמיד את המסלול היבשתי ולמנוע מאיראן את היכולת לבצע מתקפות מהשטיח הטריטוריאלי של עיראק נגד מדינות באזור. בתיעוד מתוצאות התקיפה ניתן לראות כי המכולות הושמדו כליל.