דיווח: נתניהו חידש המחויבות להבנות שהושגו עם חמאס

לפי עיתון "אל-אחבאר", ישראל העבירה "סימנים חיוביים" לגבי חידוש הכנסת המענקים הקטאריים לעזה, וכן מסרה כי רה"מ נתן הסכמתו לביצוע פרויקטים הומניטריים בעזה שנדחו עד לאחר הבחירות

עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון דיווח הבוקר (שלישי) כי ישראל העבירה בימים האחרונים מסרים חדשים לחמאס, לפיהם ראש הממשלה נתניהו חידש את המחויבות להבנות שהושגו עם חמאס, ונתן את הסכמתו לביצוע הפרויקטים ההומניטריים שנדחו עד לאחר הבחירות בישראל. המסרים, על פי המקורות, הועברו באמצעות המתווכים המצרים והקטריים.

על פי הדיווח, פרויקטים אלו כוללים בין היתר שיפור תשתיות החשמל בעזה ובנייה של אזורי תעשייה על גבול הרצועה. עוד נודע לעיתון כי בחודש הבא יחולקו שוברים בסכום של 100 דולרים מקטר ללמעלה מ-100 אלף משפחות ברצועה עזה, ובנוסף לכך ייפתחו עשרת אלפים משרות זמניות באמצעות ארגונים בין-לאומיים. עוד דיווחו המקורות כי המתווכים משקיעים מאמצים לחדש את תשלום המענקים הקטריים לפקידי הרצועה לאחר שחמאס סירב לקבלם, והוסיפו כי מישראל התקבלו סימנים חיוביים לגבי חידוש הכנסת המענקים הקטריים לרצועה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נסראללה על עסקת המאה: "איש לא יכול לכפות את רצונו על הפלס'"

הליגה הערבית: לא נקבל תוכנית שלום שלא תכלול מדינה פלסטינית

פעילי חמאס בעזה
פעילי חמאס בעזה | צילום: רויטרס

בשבת שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, והתפוצצה בשטח הרצועה כתוצאה משיגור כושל. כך עלה מבדיקת צה"ל בעקבות פיצוץ עז שנשמע במועצה אזורית שער הנגב. אזעקת צבע אדום לא הופעלה באזור המועצה.

יום קודם לכן, הפגינו כ-6,000 פלסטינים בגבול רצועת עזה, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 46 בני אדם נפצעו במהלך העימותים, בהם גם פרמדיקים ועיתונאים. במהלך ההפגנות, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ישראלים, אך בעקבות הירי כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס.