נתניהו: "שינינו את המשוואה - לא נסבול טפטוף של רקטות"

ראש הממשלה מסר הצהרה לאחר הפסקת האש: "לא הכול ידוע עדיין לציבור או לחמאס - מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן". גנץ: "הגיע הזמן להתניע מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים"

זמן צפייה: 30:56

מבצע "שומר החומות": כ-12 שעות לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שישי) הצהרה לתקשורת שבה סיכם - יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ, את 11 ימי הלחימה של מבצע "שומר החומות".

"כשיצאנו למבצע, הגדרתי את היעד המרכזי שלו: להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, לפגוע ביכולתיהם ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה", אמר נתניהו, "וכך בדיוק עשינו. לא הכול ידוע עדיין לציבור - ולא הכול ידוע עדיין לחמאס, אבל מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפסקת האש: הוסרו הנחיות ההתגוננות לעורף

לאחר 11 ימי לחימה: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

שב"כ עצר יהודים בחשד לדקירת הצעיר הערבי בירושלים בשבוע שעבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ''ל אביב כוכבי וראש השב''כ נדב ארגמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ''ל אביב כוכבי וראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

"עשינו דברים נועזים וחדשניים, זאת מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. אם היה צורך להיכנס קרקעית לזה - היינו עושים זאת, אבל אני חשבתי שהפעם נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בדרכים אחרות ובטוחות יותר".

ראש הממשלה טען כי "כל ההשקעה של חמאס במנהרות ההתקפיות ירדה לטמיון - המנהרות ההגנתיות הפכו למלכודת מוות עבורו. גרמנו לנזק מירבי לחמאס במינימום נפגעים בישראל. שינינו את המשוואה - אם חמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות, הוא טועה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

אחריו, היה שר השר גנץ שנשא דברים, ואמר: "כוחות הביטחון הפגינו בימי הלחימה האחרונים את יכולות המודיעין והביצוע העוצמתיות בתולדות מדינת ישראל. השגנו את כל היעדים המבצעיים שהצבנו, גבינו מחיר כבד מחמאס - והחזרנו את היכולות של הארגון שנים אחורה".

"פגענו ביכולות מבצעיות רבות של האויב", הוסיף גנץ, ואחרי שפירט מהו המחיר שנגבה מחמאס, קרא לנקוט בצעדים מדיניים - שמלא "שומר החומות" יהפוך לעוד מבצע בדרך למבצע הבא. "תם המעשה הצבאי, הגיע זמן המעשה המדיני - התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: לע''מ

הבא לשאת דברים היה הרמטכ"ל כוכבי, שטען גם הוא כי "חמאס טעה טעות קשה וחמורה בירי שלו לעבר ישראל. הוא לא קרא אותנו נכון ופגש עוצמת תקיפה ומערכי הגנה שהוא לא הכיר ולא ציפה להם. הפגיעה בארגוני הטרור התאפיינה בקצב תקיפה גבוה, במטרות איכותיות ובדיוק רב שהובילו להשמדה ולפגיעה קשה במערכים השונים".

"לצד זאת, עשינו מאמץ רב לא לפגוע בבלתי מעורבים שארגוני הטרור פועלים בתוכם, במקום הכי צפוף בעולם. רבים מהישגי המבצע יתבררו רק בהמשך - וגם לאויב יקח עוד זמן רב כדי להבין את עוצמת הפגיעה. הוא כבר יודע עד כמה הוא כשל בפיגועים שניסה להוציא במהלך כל המבצע באוויר, בים וביבשה".

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: לע''מ

"המבצע הזה לא דומה למבצעים קודמים מבחינת המכה שקיבל חמאס", סיכם אחרון ראש השב"כ. "המבצע יכול להיות משנה מציאות, כפוף לדרך שבה נתנהל מכאן ואילך. כללי המשחק השתנו", הבהיר, "ומה שהיה - לא יהיה. חמאס של לפני המבצע הנוכחי לא דומה לחמאס של היום שאחרי".