"במלחמה הבאה אפשר להכריע": כך נערכת חטיבת הנח"ל למערכה בעזה

במקביל למחזור גיוס הלוחמים, נערך תרגיל "ארבע העונות" בבסיס צאלים - שמדמה זירת לחימה מול חמאס. המח"ט דן גולדפוס סיפר כי קיימת מוכנות למלחמה שונה: "הפעם יש הבנה שחייבים הישג"

זמן צפייה: 06:56

גיוס עם הפנים לעזה: בתל השומר החל היום (ראשון) מחזור גיוס הלוחמים לשנת 2019, כשברקע מתמודד צה"ל עם איומים בזירות רבות. במקביל, במתקן צאלים, שמפורק כבר מרוב שירו עליו ופוצצו אותו - בנו לחטיבת הנח"ל הדמיה של רפיח, חאן יונס ובית חנון.

אלוף-משנה דן גולדפוס, מפקד חטיבת הנח"ל, סיפר כי על מנת שחטיבתו תתאמן, בנו במתקן לא רק ערים - אלא גם פירי מנהרות. על פי הערכות, גם במלחמה הבאה הלוחמים יפגשו את הצרה הזו. "זוהי דרך התמרון של האויב", מספר אל"מ גולדפוס. "הוא מנסה למצוא את נקודת התורפה שלנו. הרעיון הוא להביא את החוכמה שלנו לכאן – ולא להיכנס למנהרות".

כתבות נוספות בחדשות 13:

קרנבל בנח"ל: המפגש של חברי הלהקה הצבאית עם מירי אלוני

הפיגוע בגבול רצועת עזה: בחמאס בודקים את ערנות ישראל • פרשנות

טיפול ברחפנים ופינוי אזרחים פלס': הושלמה ההיערכות למבצע בעזה

אל''ם דן גלדפוס
אל''ם דן גלדפוס | צילום: חדשות 13

מפקד החטיבה מסביר כי המלחמה הבאה בדרום תהיה שונה מקודמותיה: "עכשיו יש הבנה שחייבים להביא הישג". לדבריו, "הלחימה של אתמול לא תהיה מה שיהיה מחר. המלחמה צריכה להתרחש בעזרת כל האמצעים שלנו, ולהכריע – כי אפשר להכריע".

מטרתו של התרגיל, שקיבל את השם "ארבע עונות", היא לתכנן מבצע שינחית מכה קשה על היכולות של ארגון הטרור חמאס. מערכה קצרה יותר מ"צוק איתן" – בעזרת שורה של פשיטות לעזה.

צה''ל נערך ללחימה ברצועת עזה
צה''ל נערך ללחימה ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

כאמור, רק הבוקר הגיע גולדפוס ללשכת הגיוס, על מנת לקבל את מחזור הנח"ל החדש - שיתגייס למלחמה הבאה. זאת, ברקע ההיתקלות בחמישי לפנות בוקר בגבול הרצועה - שהדגימה עד כמה ישראל והחמאס לא רוצים מלחמה חדשה בעזה. אלא שלמרות שחצי קיץ עבר, המצב מורכב. כעת נותר לקוות שהחיילים האלה ילחמו, רק באימונים. שם צה"ל מנצח תמיד.

אל''ם דן גולדפוס
אל''ם דן גולדפוס | צילום: חדשות 13