שיפור במצב הפצוע מפיגוע הדריסה בגוש עציון – יצא מכלל סכנה

מצבו של נחום נביס בן ה-17 עדיין מוגדר קשה, אך אין חשש לחייו. אחותו נעם בת ה-20, שנפצעה אף היא באירוע, ממשיכה להתאושש והיא מטופלת במחלקה האורתופדית בביה"ח הדסה עין כרם במצב קל

זמן צפייה: 04:58

פיגוע הדריסה בגוש עציון: שיפור קל חל היום (שני) במצבו של נחום נביס בן ה-17, שנדרס לפני כשבוע וחצי על ידי מחבל סמול ליישוב אלעזר. נביס יצא מכלל סכנה, אך מצבו עדיין מוגדר קשה. בתוך כך, גם אחותו נעם בת ה-20, שנפגעה אף היא באירוע, ממשיכה להתאושש והיא מטופלת במחלקה האורתופדית של בית החולים הדסה עין כרם במצב קל.

ג', שוטר מרחב חברון של מחוז ש"י שירה למוות במחבל, סיפר כי "יצאתי מהבית למשמרת וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב פונה ימינה לכיוון טרמפיסטים, פוגע בהם ואחד עף באוויר. ראיתי את נהג הרכב הפוך, ממלמל משהו ומנסה לצאת מהחלון. הוא החזיק חפץ לא ברור וישר נטרלתי אותו ומיד ניגשתי לטפל בפצועים". מתיעוד ממצלמת הרכב של ג', ניתן לראות את רכבו של המחבל סוטה בחדות ימינה ופוגע באנשים הממתינים בטרמפיאדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סוטה בחדות – ופוגע בממתינים בטרמפיאדה: תיעוד פיגוע הדריסה

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

בנשקים שלופים: תיעוד המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בגוש עציון

Whatsapp Image 2019 08 16 At 1
עלאא הרימי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בגוש עציון

המחבל שביצע את הפיגוע הוא עלאא הרימי בן ה-26 אשר מזוהה עם תנועת פתח והג'יהאד האסלאמי. הרכב בו נהג היה ככל הנראה גנוב. הרימי היה כלוא בישראל בין השנים 2014 ל-2015 בגין טרור עממי. כמו כן הוא מוכר כמשתמש בסמים ומעורב בסכסוכים משפחתיים.

כאמור, ביום שישי שעבר נפצעו האחים נביס בפיגוע הדריסה בכביש 60. נחום בן ה-17 נפצע קשה ונעם בת ה-20 בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לשניים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק, כשהיא סובלת מחבלות. תחילה, נחום נותח בבית החולים, והרופאים נאבקים על חייו.

חשד לפיגוע באזור גוש עציון
חשד לפיגוע באזור גוש עציון | צילום: החדשות 13

"כשהגענו למקום ראינו בתעלה, מאחורי תחנת האוטובוס, נער וצעירה", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של הנער ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של הנער קשה ומצבה של הצעירה בינוני עד קשה".

חמאס בירך על הפיגוע ומסר כי "הזעם של העם הפלסטיני ופיגועי הדקירה והדריסה בירושלים ובגדה המערבית הם תגובה לפריצות החוזרות ונשנות של הכיבוש למסגד אל-אקצא. הטרור שמפעילה ישראל בירושלים ובגדה יביא לפיצוץ נוסף באזור. העם הפלסטיני מוכן לכל קרב שמטרתו לשמור על מסגד אל-אקצא מפגיעת הכיבוש הציוני".