תיעוד אחרי הפיגוע: משה מפונה לביה"ח כשהסכין נעוצה בכתפו

משה גריבנלט, שנדקר בפיגוע בסמוך למערת המכפלה, הגיע לבית החולים לאחר שהסכין נשברה בתוך גופו. הפצוע מתח ביקורת על מערכת הביטחון: "כשצעקתי 'פיגוע' אף אחד לא הגיע"

זמן צפייה: 00:20

בתיעוד שפורסם היום (ראשון) ניתן לראות את משה גרינבלט, שנפצע אתמול בפיגוע הדקירה בחברון, דקות לאחר שהגיע לבית החולים ואת חתיכת הסכין שהוצאה מגופו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שנה אחרי "מגן צפוני": צה"ל פורס תשתיות לגילוי מנהרות בגבול

בפעם הרביעית ב-3 ימים: בלוני נפץ מעזה נחתו בשטח ישראל

בסיום התפילות: מאות מתפללים התפרעו במתחם הר הבית

Whatsapp Image 2020 01 19 At 1
הסכין שעימה דקר המחבל את הפצוע בפיגוע בחברון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום הגיע אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, הגיע לבקר את הפצוע בבית החולים שערי צדק. גרינבלט שיחזר לפדן את רגעי הפציעה וההשתלטות על המחבל, וביקר את מערכת הביטחון בטענה שצעק שיש פיגוע, חיפש חיילים ולא היה מי שיסייע לו.

"הלכתי דרך ציר המתפללים כדי להרגיש בטוח", סיפר גרינבלט. "אבל עד שממש רצנו למוצב, אף אחד לא בא לעזור לנו. גם שם, היו שני חיילים, אחד רץ ואחד נשאר. החיילים ניסו לעשות את העבודה שלהם, אבל לא כמו שהייתי רוצה. אם היו עושים הרתעה כמו שצריך, זה היה עובד". עוד הוסיף כי "זה מקום שהיה כל כך הרבה מקרין, תעשו הפקת לקחים. תשימו עוד עמדה".

משה גרינבלט, הפצוע בפיגוע בחברון
משה גרינבלט, הפצוע בפיגוע בחברון | צילום: חדשות 13

גם אתמול גרינבלט מתח ביקורת על מדיניות משרד הביטחון: "ברוך השם אני מרגיש טוב, הסכין נשברה מתי שהיא נכנסה בי והוא לא הצליח לדקור את האנשים שהיו סביבי, הרבה ניסים", אמר והוסיף: "עצוב שככה יהודי לא יכול להסתובב בכל מקום בארץ ישראל. בפרט בחברון, מקום ששייך לנו, ואנשים שאחראים על התגבור ושר הביטחון, כל האנשים האלה לא עושים שום דבר כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד".

מוקדם יותר אתמול, כאמור, נפצע גרינבלט באורח בינוני לאחר שנער פלסטיני כבן 15, דקר אותו בגבו, בציר המתפללים סמוך למערת המכפלה בחברון. החשוד פתח במנוסה, אך כוחות הביטחון בסיוע אזרח שנכח במקום תפסו אותו לאחר זמן קצר. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, כאשר הסכין נעוצה בכתף שלו. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.