בנט הורה על עיקול כספי מחבלים ישראלים שמקבלים משכורות מהרשות

שר הביטחון חתם על צו עיקול לחשבונות של 8 מחבלים מורשעים, שמשפחותיהם מקבלות כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים, בגין עבירות הטרור שביצעו. "פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה משתלם כלכלית"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

שר הביטחון, נפתלי בנט, חתם הבוקר (רביעי) על צו עיקול, שימנע ממשפחות של שמונה מחבלים ישראלים מורשעים לקבל כספים בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים כמשכורות שמעניקה הרשות הפסלטינית בגין עבירות הטרור שביצעו. חמישה מהמחבלים נשפטו למאסר עולם.

בנט ציין כי בכוונתו להפעיל את כל הסמכויות החוקיות העומדות לרשותו על מנת לחלט את המשכורות המשולמות למחבלים, ואמר כי "עברנו למעשים. זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כוכבי: "ייתכן שנגיע לעימות מוגבל מול איראן – או יותר מזה"

תחקיר הרג המשפחה ברצועה: "ההערכה הייתה שלא ייפגעו אזרחים"

התובעת בהאג מסרה לשופטים את המלצת היועמ"ש: "תסייע בהכרעה"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

המחבלים שאליהם מתייסח הצו, בין היתר, הם וליד דקה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו ברצח החייל משה תמם, בשנת 1984, מוחמד סעיד ג'אברין שהורשע ברצח 3 חיילי צה"ל ב"ליל הקלשונים" ב-1992, וכן אברהים ויאסין בכרי, שסייעו למחבל שהתאבד באוטובוס בצומת מירון באוגוסט 2002, שבאירוע שבו נהרגו תשעה בני אדם, הורשעו ברצח ונידונו לתשעה מאסרי עולם.

נוסף עליהם, מדובר גם על משפחות המחבלים מופק עירוק, שהדריך והוביל שני מחבלים מתאבדים בפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, שבו נהרגו 23 בני אדם, ומרצה 30 שנות מאסר, סמיר סרסאוי, שנידון למאסר עולם בגין ביצוע שורת פיגועים וכן חכמת נעאמנה, שמואשם בעידוד ההסתה בהר הבית ומוג'הד דוקאן, שהורשע בסיוע לפיגוע נגד ישראלים ונידון ל-15 שנות מאסר.

הצו נחתם לאחר עבודת מטה שהוביל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, בשיתוף השב"כ, משטרת ישראל, השב"ס, הרשות לאיסור הלבנת הון וגורמים נוספים.