10 ערבים מלוד יואשמו בהשלכת בקת"בים: "ניסו לחדש את המהומות"

שב"כ הודיע כי פענח פיגוע השלכת בקבוקי תבערה על בתי יהודים בעיר בסוף חודש מאי וכי עצר חשודים רבים: "האירוע תוכנן במשך ימים ארוכים – רצו לגרום פגיעה משמעותית ברכוש או בנפש"

בקבוקי תבערה, לוד
בקבוקי התבערה בזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

עשרה צעירים תושבי לוד נעצרו והוגשה הצהרת תובע בעניינם הבוקר (חמישי) בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה על בית משפחה יהודית בעיר בחודש מאי. חמישה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בניין מגורים של יהודים, שתי דירות ניזוקו ואיש לא נפגע.

האירוע התרחש ב-28 לחודש מאי, כשבוע לאחר המהומות וכשהמצב בעיר היה מתוח. גורם בשב"כ מסר כי "הפיגוע לא בוצע בלהט הרגע אלא תוכנן במשך ימים ארוכים, וזאת על מנת להצית מחדש את האירועים על רקע האווירה המתוחה ששררה בעיר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דרמה במליאה: חוק הדיינים נפל בעקבות טעות בהצבעה של מיקי לוי

משה חוגג ביטל את המשחק נגד ברצלונה: "דרשו שלא יתקיים בי-ם"

בפעם השלישית ברציפות: יותר מ-700 נדבקים ביממה

בקבוקי תבערה, לוד
בקבוקי התבערה בזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עלה כי הצעירים קשרו חמישה בקבוקי תבערה ביחד כדי להגדיל את פוטנציאל הנזק ולהביא לפגיעה משמעותית ברכוש ובחיי אדם. טילבה אל טורי, בן 19, היה במקום עם קטין נוס, והם אלו שהשליכו את הבקבוקים בעוד ראפאת אל טורי, 19, שימש כתצפיתן כדי לוודא שלא מגיעה משטרה ודיבר איתם במכשיר קשר. התגלה גם כי הוא היה מעורב באירוע יידוי אבנים במהלך המהומות בעיר במבצע שומר החומות וכי טילבה אל טורי היה מעורב בעבר בסחר והחזקת אמצעי לחימה.

בקבוקי תבערה, לוד
בקבוקי התבערה בזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

נסאר אבו דאיד, 19; אחיו, גאסר אבו זאיד, בן 22; גלאל אבו זאיד, בן 21 ואימסלם אל טורי, 20, היו מעורבים ארבעתם בהכנות. הצעירים ייצרו את בקבוקי התבערה, ביצעו סיורי שטח לקראת הפיגוע ועסקו גם הם בסחר והחזקת אמצעי לחימה. קטין נוסף עזר להם וסיפק את מכשירי הקשר ואופניים ששימשו אותם.

בימים האחרונים, כאמור, החקירה הסתיימה והוגשה לבית המשפט הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים.