חמאס מאיים: "לא נשב בחיבוק ידיים מול התוקפנות הישראלית בי-ם"

ברקע החלטת ביהמ"ש לפנות משפחות פלסטיניות מבתיהן משכונת שייח ג'ראח שבמזרח העיר, ראש הזרוע הצבאית של הארגון והמבוקש מספר 1 ברצועת עזה מוחמד דף, הזהיר: "האויב ישלם מחיר יקר"

זמן צפייה: 01:13

בעקבות החלטת בית המשפט לפנות משכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים שמונה משפחות פלסטיניות מבתיהן, ארגון חמאס הוציא הלילה (רביעי) הודעה מיוחדת שבאה מטעמו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף - שהוא גם המבוקש מספר 1 ברצועה, ואיים בתגובה "נגד התוקפנות".

"דף מצדיע לאנשי שייח ג'ראח, ומדגיש כי הנהגת ההתנגדות וגדודי אל-קסאם עוקבים באדיקות אחר מה שקורה", מסרו בחמאס. "מפקד הזרוע הצבאית העביר אזהרה ברורה אחרונה לכיבוש ולמעוזיו, כי אם לא תיפסק התוקפנות נגד אנשינו - אנחנו לא נשב בחוסר מעש, והאויב ישלם על כך מחיר יקר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שהמנדט של נתניהו פקע: מה יעשה ריבלין? • כל התרחישים

סוריה: הרוג ו-6 פצועים בתקיפה ישראלית בצפון מערב המדינה

רה"מ עדיין מתלבט אם להמליץ על בנט; מסתמן: טיבי ימליץ על לפיד

ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף
ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף | צילום: חדשות 13

הודעתו של דף נמסרה כדי להעביר לפלסטינים ולישראל את המסר שלפיו חמאס חזק ומאוחד, והוא יגן על העם הפלסטיני בעזה, בגדה - וגם בירושלים. ראש הזרוע הצבאית רצה להראות לכל מי שחשב שיש מאבקי כוח בארגון שחמאס מאוחד - חרף העובדה שיחיא סינוואר, חברו של דף, נבחר להנהיג את הארגון ברוב זעום.

מסר נוסף שאותו ביקש דף להעביר הוא שההסלמה האחרונה נמנעה רק משום שחמאס מנע מארגוני הטרור בעזה לירות. אולם, אם המצב בירושלים יסלים - הוא יאפשר לפתוח בירי לשטח ישראל. כך, הבהיר דף לפלסטינים שבמקרה של הסלמה בבירה - מי שיעמוד מול ישראל הוא הארגון, ולא אבו מאזן.

יש לציין כי האינטרס של חמאס הוא שהמצב בירושלים ובגדה יסלים - ולהשאיר את עזה יחסית שקטה. דף גם נוקם באבו מאזן על כך שביטל את הבחירות ברשות הפלסטינית - בחירות שע"פ כל הסקרים, חמאס היה אמור לנצח בהן.