שליח האו"ם למזרח התיכון: "ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח"

ניקולאי מלאדנוב התייחס להפגנות בגבול הרצועה בהן נהרגו שני פלסטינים, ובציוץ בטוויטר כתב כי "מות הנערים בעזה - מחריד. על המחאות להישאר שקטות, מעגל האלימות חייב להסתיים"

זמן צפייה: 01:25

המתיחות בדרום: ניקולאי מלאדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, התייחס אמש (שישי) להפגנות בגבול הרצועה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שני נערים פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה - מחריד. ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח ולהשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון ובתגובה לאיום מיידי של מוות או פציעה קשה. על ההפגנות להישאר שקטות, מעגל האלימות חייב להסתיים".

כאמור, אתמול במהלך ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה, דיווח משרד הבריאות בעזה כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מירי צה"ל, אחד מהם נער בן 17. בתגובה, מסר חמאס: "הפורענות שמפגין הכיבוש הציוני כלפי המפגינים ברצועה היא פשע שהאויב יישא בכל ההשלכות שלו".

 

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ברקע המתיחות: מלאדנוב נפגש עם בכירי חמאס ברצועה

משרד הבריאות בעזה: "שני הרוגים בהפגנות בגבול הרצועה"

"הנייה למלאדנוב: העימותים עם אסירי חמאס עלולים להביא להסלמה"

שלי האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להפגנות הסדר כי "הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד, שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת".

בהמשך, חמישה שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר ישראל - וזוהתה נפילה בשטח פתוח בשדרות. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.

הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה
הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי חיל האוויר תקף ארבעה יעדים ברצועת עזה, בהם משגרים סמוך לבית חאנון ועמדת חמאס סמוך לבית לאהיה שבצפון הרצועה, וכן מחסן נשק ועמדת חמאס בשכונת שג׳אעיה בעיר עזה שבמזרח הרצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190907-0014' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגע נפילת הרקטה בשדרות' kid='1_43d49ztq' duration='41'']

לפני כשבוע שהתה בקהיר משלחת של חמאס ודנה עם המודיעין המצרי על רקע המתיחות. גורם בחמאס מסר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי המצרים הציגו בפני המשלחת הצעה חדשה לרגיעה עם ישראל תוך שיפור המצב ההומניטרי והכלכלי ברצועה – בתמורה להבטחת שקט ארוך טווח.