צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה; "46 פצועים בעימותים בגבול"

דובר צה"ל אישר כי כלי טיס וטנק תקפו שתי עמדות צבאיות, לאחר שזמן קצר קודם לכן בוצע ירי לעבר הכוחות בסמוך לגדר המערכת - מבלי לגרום לנפגעים • כ-6,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה

זמן צפייה: 01:26

כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו היום (שישי) שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. זאת, בתגובה לירי שבוצע זמן קצר קודם לכן לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ישראלים כתוצאה מהירי.

בתוך כך, כ-6,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה, ומשרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח כי 46 בני אדם נפצעו במהלך העימותים, בהם גם פרמדיקים ועיתונאים.

במערכת הביטחון השלימו הבוקר את ההכנות לקראת חג הפסח ותגברו כוחות, בצל המתיחות בדרום וביהודה ושומרון. החל מאמש בחצות הטיל צה"ל סגר כללי על השטחים, וסגר את המעברים ברצועת עזה.

הפגנות בגבול הרצועה
הפגנות בגבול הרצועה | צילום: החדשות 13

מדובר צה"ל נמסר כי תחילת הסרת הסגר ופתיחת המעברים עתידה להתבצע ביום שבת הבא לאחר החג השני של פסח, בהתאם להארכת המצב. עוד נמסר מדובר צה"ל, כי במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

בצה"ל נערכו גם לקראת הפגנות יום שישי השבועיות על גדר הרצועה, כבכול סוף שבוע במהלך השנה האחרונה. ההערכה במערכת הביטחון היא שאחר הצהריים יגיעו כ-7,000 מפגינים לאזור שיתעמתו עם כוחות הביטחון, וצה"ל נערך למנוע מהם להיכנס לשטח ישראל.

הבוקר אותר בחוף הדרומי באשקלון בלון שאליו מחובר חומר נפץ, שנשלח ככל הנראה מרצועת עזה לעבר ישראל. למקום הוזעק חבלן משטרה שנטרל את החפץ. במשטרה בודקים בין היתר אם מדובר בפריט ישן.

בלון נפץ, החוף הדרומי באשקלון
בלון הנפץ שאותר הבוקר בחוף הדרומי באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך פרסמו במשטרה אזהרה לנופשים הרבים הצפויים לפקוד את אתרי הטבע והפארקים בימי הפסח, בצל ריבוי בלוני ועפיפוני הנפץ שנשלחו מעזה במהלך החודשים האחרונים. "במידה והבחנתם בחפץ חשוד, לרבות בלונים ועפיפונים תמימים לכאורה, התרחקו מהמקום והזעיקו את שוטרי וחבלני משטרת ישראל בטלפון 100", נמסר מהמשטרה.

אמש פרסם אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, טור אישי לתושבי עוטף עזה לקראת החג. "אני מלא הערכה על העמידה האיתנה, על הנכונות לקיים דרום אדום, מרוצים ואירועי תרבות, גם לצד ימים מתוחים. מקום המדינה שזורים צה״ל וההתיישבות בדרום זה בזו, נמשיך לחזק זאת ולהפגין חוסן משותף מול כל האתגרים", כתב הלוי.

"אנו המפקדים פוגשים אתכם התושבים באתרי נפילת הרקטות, בלילה של רעש והתרעות ושומעים מצוותי החוסן על האתגר לשמר שגרה במציאות זו", הוסיף מפקד פיקוד הדרום. "דעו שחיילי צה״ל ומפקדיו יודעים את שאתם חשים, נמצאים לצדכם ופועלים כל העת למען מצב בטוח ושקט יותר".