המהומות בערים המעורבות התחדשו: חייל הותקף ביפו - מצבו קשה

עימותים אלימים נוצתו שוב בערי המרכז ובחיפה. חייל בן 19 נפגע כשביצעו בו לינץ' • חובש מד"א בן 19 נפצע קל בגפיו בלוד • צוות "כאן חדשות" הותקף ברחוב התקווה בת"א

זמן צפייה: 04:03

ערב של אלימות: חייל בן 19 נפצע הערב (חמישי) קשה ביפו לאחר שבוצע בו לינץ'. ככל הידוע, החייל היה במדיו בעת אירוע התקיפה. זאת ועוד, צלם עיתונאי "מכאן חדשות" הותקף באלימות קשה ברחוב התקווה שבתל אביב.

בד בבד, חובש מד"א בן 19 נפצע קל בלוד בעקבות ירי חי ברגלו. לאחר מכן, המשטרה החלה לעצור אוטובוסים ולמנוע מנוסעים שאינם תושבי העיר להיכנס. עימותים אלימים ניצתו גם בחיפה, עד כה נעצרו 28 מתפרעים, ארבעה מהם יהודים.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיע ללוד ומסר כי "גייסנו את כל פלוגות המילואים של מג"ב - צבר האירועים ברחבי הארץ מצריך תגבור משמעותי". במענה לשאלת חדשות 13 אמר השר כי "השינוי במשטרה לוקח זמן - ואין זמן כי השטח בוער".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1305212122' autoplay='0' credit='' desc='השר אוחנה בלוד' poster='' kid='1_hx8tpuyt' duration='238']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105132020' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_40xkjszc' duration='82']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בלוד: נשתמש במעצרים מנהליים כדי למנוע את הפורענות

תוך שעתיים: צה"ל פגע ב-8 חוליות נ"ט שתכננו ירי לעבר ישראל

עקב מות בן ה-5: תיבחן אפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף

רכב שרוף, לוד, פרעות
רכב שרוף לאחר הפרעות בלוד | צילום: רויטרס

כזכור, בעקבות אירועי הפרות הסדר החמורים שאירעו בעיר, המשטרה החמירה את ההגבלות על העיר לוד ואסרה את הכניסה אליה מהשעה 17:00. בנוסף, החל מהשעה 20:00 ועד השעה 3:00 לפנות בוקר ייאסר על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר וייאסר על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר.

מוקדם יותר היום נערכה פגישה בין ששת חברי מועצת העיר הערבים בלוד לבין חברי מועצת העיר מהגרעין התורני אצל מפקד משטרת מחוז המרכז, זאת כחלק מהמאמצים להרגיע את השטח לקראת הערב והלילה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-215132123' autoplay='0' credit='' desc='מהומות ביפו' poster='' kid='1_y6wrdtzv' duration='45']

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום במהלך ביקור בעיר לוד להתפרעויות בימים האחרונים בין אזרחים יהודים לערבים. לדבריו, "יש פה אירוע פלילי לא רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים את החוק - מול איום כזה, יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים. בנוסף, נגייס כוחות מילואים נוספים ותיבחן האפשרות להשתמש בחיילי צה"ל. מול מעשים קיצוניים ננקוט בפעולות קיצוניות".