"בוכה מרוב פחד": כך נראים החיים של תושבי עוטף עזה

צלם חדשות 13 דניאל חג'בי ובתו עדי, תושבי הדרום, סיפרו על השגרה בצל אזעקות, רקטות, תקיפות ברצועה - וחוזר חלילה: "אין פתרון, אין תשובות ואנחנו לא יודעים מה יהיה מחר"

זמן צפייה: 05:08

סוף שבוע מתוח במיוחד עבר על תושבי עוטף עזה, כאשר שוב נורו רקטות לעבר ישראל, שוב הופעלו אזעקות צבע אדום, צה"ל תקף ברצועה והשקט, נכון לשעה זו, חזר. מי שחיים את המציאות הבלתי אפשרית הזו הם תושבי העוטף - במיוחד הצעירים שבהם, שחיים בפחד מתמיד שמא תתפוס אותם אזעקה באמצע היום.

דניאל ועדי חג'בי, צלם חדשות 13 ובתו שגרים בעוטף, סיפרו בריאיון על התחושות הקשות שמלוות אותם בכל יום, ומתעצמות בעיקר בזמנים מתוחים: "סוף השבוע האחרון היה כמו הרבה סופי שבוע אחרים - פתאום נופל עלינו מטח לאחר זמן מה של שקט", הסביר דניאל. "הפעם הזו הייתי עם הילדים בהליכה רגלית במושב, ומצאתי את עצמי במצב לא נעים. כשאתה רואה טילים מתעופפים מול העיניים וששת הילדים איתך - אתה בבעיה. אתה לא יודע איך להתמודד".

לכתבות נוספות בנושא >>

תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה: "ראינו אש – והכול נהיה לבן"

גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של נתניהו כיו"ר הליכוד"

רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

דניאל ועדי חג'בי, צלם חדשות 13 ובתו המתגוררים בעוטף עזה
דניאל ועדי חג'בי, צלם חדשות 13 ובתו המתגוררים בעוטף עזה | צילום: חדשות 13

"לא הרגשתי טוב", הוסיפה עדי, "ראיתי טילים מול העיניים שלי ואז הם התפוצצו. אני ממש בוכה מרוב פחד וזה לא כיף". לדבריו של דניאל, בתו נמצאת בחרדות נוכח המצב, כך שהיא "רצה אליו למיטה לישון ולא מתקלחת לבד".

כבר 53 שנים - מאז שנולד, מתגורר דניאל בעוטף עזה. לפני 27 שנים החזיק לראשונה מצלמה והחל לתעד ולסקר את הנעשה בדרום. "משנה לשנה המצב נהיה יותר קשה ויותר גרוע", טען דניאל, "לאורך כל השנים שאני מסקר את הדרום, אני לא רואה שהיום שבא אחריו הוא יום יותר טוב. לצערי, הילדים ואנחנו סוחבים את הצלקות של השנים שעברו. אין פתרון ואין תשובות ואנחנו לא יודעים מה צופן העתיד ומה יהיה מחר. יכול להיות שהלילה תהיה תקיפה שלנו נגדם שתוביל לתוהו ובוהו".

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום

לבסוף פנה חג'בי למקבלי ההחלטות, וביקש: "מי שבממשלה כדאי שיקשיבו לילדים האלה, שינסו להיות כמה דקות במקומם ולהרגיש את התחושות שלהם כדי שאולי משם יחשבו על פתרון נכון. והפתרון לא חייב להיות מלחמה".