מאסר עולם למחבל בן ה-14 שרצח את ינאי ויסמן בסניף רמי לוי

ביהמ"ש הצבאי לערעורים קיבל את עמדת התביעה, וגזר מאסר עולם על המחבל שדקר למוות את הצעיר בסניף הסופר בשער בנימין, לפני כארבע שנים. לפני כמה חודשים נגזר על מחבל נוסף בחוליה עונש דומה

סמל טוביה ינאי ויסמן
סמל טוביה ינאי ויסמן | צילום: ללא

בית המשפט הצבאי לערעורים גזר היום (רביעי) מאסר עולם למחבל קטין בן ה-14 שרצח את ינאי ויסמן בפיגוע בסניף של סופר "רמי לוי" בשער בנימין לפני ארבע שנים. בפסיקה קיבלו השופטים את ערעור התביעה הצבאית שדרשה את עונש זה. זאת, לאחר שמחבל נוסף בחוליה נשפט למאסר עולם לפני מספר חודשים והמפגע השלישי נשפט ל-32 שנים במאסר. השופט אל"מ נתנאל בנישו אמר בדיון: "המסקנה הערכית כי מעשיו ראויים לעונש מאסר עולם ולעונש זה בלבד".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את המשפחה, מסר: "אנו מברכים על הכנסת הרוצח הארור למאסר עולם לכל חייו וזאת חרף גילו. אנחנו חייבים להשיב מלחמה כנגד הטרור ולנקוט בענישה המרבית כנגד אותם רוצחים. הצלת חיי ישראלים קודמת לחיי המחבלים ומכאן יש הכרח לפעול נגד המחבלים בכל העוצמה בשטח ובבית המשפט גם כשמדובר ברוצחים צמאי דם בני 14".

לפני כשבועיים תבע אבי אביטל שנדקר בפיגוע את הרשות הפלסטינית ב-20 מליון שקלים. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נכתב כי "הרשות הפלסטינית חרתה על דגלה להרבות בטרור ובנפגעים והיא עושה זאת במרץ. היא תומכת ומממנת מפגעים בני עוולה לאחר שהיא מעודדת אותם מינקות לפעולות אלו ולכן מוטלת עליה אחריות ישירה לניסיון הרצח של התובע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהיום: השימוש באמצעי האיכון של השב"כ למאבק בקורונה יופסק

בעקבות עובדת שנדבקה בקורונה: ראש עיריית ראשל"צ נכנס לבידוד

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: אין מפות לסיפוח – אין כרגע כל החלטה

הצעת הנישואים ליעל ויסמן, אלמנת ינאי ויסמן שנרצח בפיגוע
הצעת הנישואים ליעל ויסמן, אלמנת ינאי ויסמן שנרצח בפיגוע | צילום: פייסבוק

כאמור, לפני כארבע שנים ויסמן שהיה לוחם בחטיבת הנח"ל נרצח בפיגוע הדקירה, כשהיה בן 21. ויסמן היה נשוי טרי ואב לתינוקת בת ארבעה חודשים. הוא הותיר אחריו גם זוג הורים ושלושה אחים. הוא למד בתיכון בירושלים ועשה מכינה קדם צבאית בכפר אלדד. הוא התחתן במהלך שירותו הצבאי.

ויסמן נפצע באורח קשה כששני מחבלים בני 14 ו-15 דקרו אותו ואדם נוסף בסניף של "רמי לוי" באזור התעשייה שער בנימין שמצפון לירושלים. הוא קיבל טיפול ראשוני בזירה ולאחר מכן הועבר לבית החולים שערי צדק בעיר. למרות מאמצי הצוות הרפואי לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

הפיגוע התרחש בסביבות השעה 16:30 אחר הצהריים כששני נערים פלסטינים נכנסו לסניף כשהם חמושים בסכינים. על פי תחקיר האירוע, השניים הסתובבו מספר דקות ממושך במקום. בשלב מסוים הם התנפלו על ויסמן ועל אדם נוסף, גבר בן 35, ודקרו אותם. קונים שהיו במקום החלו לתקוף אותם באמצעות עגלות ולנסות להדוף אותם. לאחר כמה שניות הגיע למקום אזרח שהיה עם אקדח והוא ירה בשניים. אחד המחבלים נהרג והשני הועבר לבית חולים.