דיווח: "היעד שישראל תקפה בלבנון – אתר חזבאללה להעברת נשק"

לפי ערוץ אל-חדת, האתר שהופצץ במזרח המדינה היה בשימוש ארגון הטרור. החזית העממית לשחרור פלסטין, שמתקניה הותקפו לכאורה: "זכותנו להגיב בכל הכוח על התוקפנות הישראלית הנפשעת"

זמן צפייה: 00:53

מתיחות בצפון: ערוץ אל-חדת הסעודי דיווח היום (שני) כי האתר שהופצץ על ידי ישראל לכאורה במזרח לבנון, שימש את חזבאללה להעברת נשק. בד בבד, בלבנון דווח כי מזלט"ים ישראלים חגים בשעה זו מעל אזור בעלבכ שבבקעת הלבנון.

הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין, שלפי הדיווחים מתקניה נפגעו בתקיפה, פרסמה הודעה לפיה "התקיפה הישראלית בעיירה קוסאיא בבוקאע על נקודות ריכוז צבאיות של הארגון שלנו, מגיעה במסגרת מעגל התוקפנות הציוני נגד ציר ההתנגדות, לאחר הכישלון המהדהד של המלחמה העולמית נגד סוריה - ולאחר שחשפנו את הסיפור האמיתי מאחורי מסירת עצמות החייל הישראלי זכריה באומל. זכותנו להגיב בכל הכוח על התוקפנות הנפשעת הזו".

בתוך כך, פעילי המיליציה השיעית "אל-חשד א-שעבי" ערכו הלווייה לכאטם עלי מוחסן, מפקד גדוד במיליציה, שנהרג בתקיפה בעיר קאאם שבעיראק אתמול, שאותה מייחסת המיליציה לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: ישראל תקפה יעדים בגבול לבנון וסוריה

עם רחפן ליד הגבול: תיעוד ניסיון הפיגוע האיראני שנמנע בחמישי

בכיר איראני: לא נפגעו מטרות איראניות בתקיפה הישראלית בסוריה

הלווייה לכאטם עלי מחסן
הלווייה לכאטם עלי מחסן | צילום: החדשות 13

כאמור, כלי תקשורת לבנוניים דיווחו הלילה כי ישראל תקפה בגבול בין לבנון וסוריה מתקנים צבאיים של החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה המאוחדת, בראשותו של אחמד ג'יבריל מייסד הארגון.

אחד הבכירים במתקן שהופצץ, המכונה "אבו אחמד", אמר לעיתון "א-נאהר" כי כלי טיס תקפו את אחד המתקנים בשלושה טילים קטנים, הוסיף כי בוצע ירי מהקרקע לעבר כלי הטיס וכי נגרם נזק אך לא היו נפגעים בנפש. לדבריו, האזור נסגר מחשש לטילים שנמצאים על הקרקע ולא התפוצצו. עדי ראייה סיפרו על להבות אש גדולות וקולות פיצוצים.

אנוואר רג'א, דובר מפקדת החזית העממית, האשים את ישראל בתקיפה ואמר כי "מדובר בתגובה על נאומו של נסראללה". עוד אמר רג'א לרשת אל-מיאדין, המזוהה עם חזבאללה, טען כי נתניהו "מנהל מדיניות של התאבדות".

נוסף לכך, הלילה הותרו לפרסום פרטים על פעילי המליציות השיעיות הלבנונים אשר פעלו בשירות כוח קודס האיראני, במסגרת ניסיון הפיגוע שהוביל קאסם סולימאני מתוך שטח סוריה. ההרוג הראשון הוא חאסם יוסוף זאביב, יליד 1996 מנבטייה, ויאסר אחמד צאהר, יליד 1997 מהכפר בליידה. השניים ביקרו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, ובמסגרת השהייה שלהם שם, עברו אימונים ייעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ.

חאסם יוסוף זאביב ויאסר אחמד צאהר, חלק מהמיליציות השיעיות שהופעלו ע''י כוח קודס כדי לבצע את פיגוע רחפני הנפץ
חאסם יוסוף זאביב ויאסר אחמד צאהר, חלק מהמיליציות השיעיות שהופעלו ע''י כוח קודס כדי לבצע את פיגוע רחפני הנפץ | צילום: דובר צה''ל

אמש התייחס מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קסאם סולימאני, לתקיפות האחרונות בסוריה ולבנון, ואיים על ישראל: "הפעולות הצבאיות האחרונות הן משוגעות, והולכות להיות ללא כל ספק ההרפתקאות האחרונות של המשטר הציוני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר אתמול, בנאום שנשא מהבונקר שלו, התייחס מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה לאירועים האחרונים בגבול הצפון ואמר כי "מה שהתרחש אתמול בסוריה ובלבנון מסוכן מאוד". את הדברים אמר שנאום שנשא להמונים, ששודר מתוך הבונקר שבו נסראללה שוהה. בהתייחס לאירוע הפלת המל"טים בלבנון אמר: "זוהי פעולה תוקפנית ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. אנחנו לא נסכים להישנות תרחיש כזה בלבנון, יהא המחיר אשר יהא. עבר הזמן שבו מטוסים ישראלים יפציצו אתרים בלבנון ואילו בישראל יישארו בטוחים ומוגנים".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני | צילום: החדשות 13

"צה"ל אמר שהפציץ בסוריה את כוח קודס של האיראנים", התייחס נסראללה למתקפה בסוריה, בה סיכל חיל האוויר פיגוע רחפנים. "זהו שקר, צה"ל הפציץ מוצב של חזבאללה בסוריה, ויש שם שני הרוגים של הארגון. נתניהו אתה יודע כי איננו צוחקים, אנו אמרנו לישראל שאם תהרוג אחד מבנינו בסוריה נגיב בלבנון. אני אומר לחיילי צה"ל שעל הגדר: חכו לנו יום-יומיים ואנחנו נגיע רחוק מהגבול".

נסראללה התייחס גם למתקפות שהתרחשו בשבועות האחרונים בעיראק, האחרונה בהן התקיימה הערב, ומיוחסות לישראל. "בעיראק קורה דבר חריג במשך מספר שבועות. מחסנים של הגיוס העממי מותקפים בכל מיני מקומות בעיראק", אמר. "יש שם טביעות אצבע של ישראל ונתניהו. ישראל מתגאה בתקיפות האלה. אנחנו בלבנון לא נסכים שדבר כזה יקרה בלבנון, אנחנו נעשה כל דבר בשביל למנוע את הפעילות הזו בלבנון".

מזכ''ל חזבאללה נסראללה
מזכ''ל חזבאללה נסראללה | צילום: החדשות 13

בישראל גוברת ההערכה כי המל"טים שהפלו ברובע הדאחייה שבביירות - שייכים לאיראן. זאת, לאחר שנטען כי המל"טים ישראליים. כלי הטיס נפלו בסמוך למבנה השייך לחזבאללה וגרמו לפציעתו של אדם אחד באורח קל ולנזק רב. בכלי התקשורת בלבנון דיווחו היום כי נציגת המדינה באו"ם תגיש תלונה נגד ישראל במועצת האו"ם. מצה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "לא מתייחסים לדיווחים זרים".