תקרית בצפון: כוח צה"ל פגע בחשוד שחדר מלבנון; הנסיבות בבדיקה

לוחמי גולני שביצעו מארב בהר דב הבחינו בגבר שחוצה את הגבול, קראו לו לעצור ולאחר שלא שמע להם – ירו בו. הוא פונה במצב קשה לביה"ח במסוק צבאי. על פי ההערכות ייתכן שמדובר בפעיל חזבאללה

זמן צפייה: 02:33

כוח גולני ירה היום (ראשון) לעבר חשוד שחדר מלבנון. החשוד, שלא היה חמוש, נפצע קשה ופונה במסוק חיל האוויר לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפגיעות ברגל ובחזה ומצבו יציב. אין נפגעים בקרב החיילים, נסיבות התקרית בבדיקה.

הלוחמים, שביצעו מארב שגרתי בהר דב, הבחינו בגבר - רועה צאן שהינו, כנראה, אזרח סורי, חוצה את הגבול לתוך שטח צה"ל. כוח צה"ל ביצע מרדף אחרי החשוד בתוך שטח ישראל. מפקד המחלקה ירה באוויר, ואילו הקשר של המפקד זיהה באותו הרגע כי החשוד מתכופך ומכניס יד לכיסו - מה שהוביל אותו לירות לעברו, לדבריו הקשר, משום שחש מאוים.

עוד בחדשות 13:

ריבלין ביקר את משפחת החייל שנפל: "נכנסתם ללבבות שלנו"

סוכל פיגוע ממזרח לי-ם: כוח צה"ל ירה לעבר מחבלים שהשליכו מטען

חולל קברו של לוחם גולני שנפל: "הארון נפתח והונח עליו פתק"

ג'יפ צה''ל בסמוך לזירת התקרית בגבול לבנון
ג'יפ צה''ל בסמוך לזירת התקרית בגבול לבנון

בחודשים האחרונים נרשמה שורה של חציות הגבול בהר דב בפרט ובגבול לבנון בכלל. המסתננים הגיעו כשעליהם מצלמות ומכשירי קשר, בין היתר, בשליחות חזבאללה. לעיתים הם אף היו חמושים. צה"ל, שבשל המצב הגביר מארבים בקו הגבול ובמובלעות, הודיע כי בכוונתו להתלונן על התקרית לכוח האו"ם יש יוניפי"ל.

בצה"ל מעריכים כי מדובר באירוע נקודתי שלא יוביל להסלמה, אולם הכוננות באזור תוגבר.

כוח צה''ל ירה בחשוד שחדר מלבנון
כוח צה''ל ירה בחשוד שחדר מלבנון | צילום: חפ''ק מרחבי ארצי

לפני כחודש נפרץ הגבול עם לבנון בשלושה מוקדים. בסביבות השעה 20:00 בערב שישי התקבלה התרעה בפיקוד צפון, בדבר פריצה של גדר הגבול מול מטולה, בקיבוץ יפתח וביישוב אביבים. בצה"ל שללו ניסיון חדירה לישראל, אך מדובר צה"ל נמסר כי "הפגיעה בגדר הינה אירוע חמור ביותר" וכי צה"ל "רואה בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה".

שלוש הפרצות בגדר תוקנו ע"י צוות מיחידת קומץ. על פי ההערכות, פעולת פריצה מתואמת היטב על פני גזרה של עשרות קילומטרים יכולה לצאת אל הפועל רק באישור חזבאללה. הבוקר, כבר הגיע הכתב המקורב לארגון, עלי שועייב, לאזור כדי לחגוג את האירוע.

הר דב בגבול לבנון
הר דב בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

במקביל לפריצת הגבול, פורסם הלילה בלבנון תיעוד רכב חזבאללה שספג לפני שלושה ימים פגיעה ממל"ט של חיל האוויר הישראלי, על פי פרסומים בכלי תקשורת ערביים, לפני שחצה את הגבול מסוריה ללבנון כנראה עם אמצעי לחימה.