4 ימים בלי לישון ובלי לעצור: כך צה"ל מתאמן למלחמה הבאה בצפון

בצבא מתכוננים למערכה הבאה מול חזבאללה. בפיקוד צפון הכריזו על תוכנית "רוחות שמים" שמטרתה להכין את הלוחמים לסבב לחימה, כבר בקיץ הקרוב. "לדמות את האתגרים שנחווה בשדה הקרב"

זמן צפייה: 07:14

הלוחמים של סיירת צנחנים שמתאמנים לאפשרות של מלחמה חדשה בלבנון, אולי בקיץ 2020, עוד לא נולדו ברובם כאשר השבוע לפני 20 שנה יצא צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון. בפיקוד צפון קוראים לזה "בוחן רף פצ"ן": ארבעה ימים בלי לישון ובלי לעצור. מדובר בתרגיל שנועד להכין את החיילים לכבוש במלחמה הבאה שטח בנוי של חזבאללה ולנטרל עמדות רקטות שיורות לעומק העורף הישראלי.

"זה תרגיל שמנסה לדמות את האתגרים שאנחנו נחווה בשדה הקרב, גם בהקשרים של האויב, גם בהקשרים של השטח, גם בהיבטים המנטליים, המקצועיים, הקוגניטיביים", הסביר מפקד סיירת הצנחנים עודד זימן. הצנחנים הצעירים היו בתיכון במבצע "צוק איתן" ורובם הגדול חסר ניסיון מבצעי משמעותי בשדה הקרב. לשם השוואה, פעילי חזבאללה שאולי יפגשו בשדה הקרב התנסו בשדות הקטל של סוריה והרבה יותר מנוסים מהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נבדק: האם הוסתרו חומרים מהצוות שהחליט על סגירת תיק מנדלבליט?

שר האוצר הכריע: ייבוא החמאה יימשך ללא הגבלה

משרד החינוך על סערת הילדה והשמלה: "היה מקום לגלות גמישות"

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל

צה"ל מתרגל למלחמה שבה יהיה מצב שהוא לא רגיל אליו בכלל - הגנה. במלחמה הבאה חזבאללה ינסה לחדור ליישובים בגבול, למטולה, לחניתה, למשגב עם, עם הכוחות המיוחדים שלו, "פלוגות רדואן". הצבא השמיד את המנהרות החודרות לישראל במבצע "מגן צפוני", אבל ללוחמי צה"ל מצפות המוני מנהרות פנימיות בלבנון.

כעת, בפיקוד צפון הכריזו על תוכנית "רוחות שמים", תוכנית מוכנות למלחמה בלבנון בקיץ 2020. כאשר הצבא בוחן את הכפרים השיעיים שצופים על משגב עם, הוא רואה מצד אחד, חזבאללה חזק לאין שיעור ומצד שני, חזבאללה מורתע, שלא רוצה מלחמה וכאשר התקריות על הגדר דווקא בחודשיים האחרונים הולכות וגוברות, כל זה מסמן לנו שגם קיץ 2020 כאן, בגבול לבנון, יהיה קיץ חם, ארוך ומותח.