ב"שישי": הקולות והתמונות מהמבצע שבו נפל איתן בלחסן נחשפים

ב-1999 נפל מפקד סיירת צנחנים יחד עם שני לוחמים נוספים בפעילות בלבנון. מחר, ייחשף לראשונה תיעוד של אותו הלילה - והלוחמים שהשתתפו בו שחזרו הרגעים הקשים. "ידענו שאנו חייבים לאחד הכוח"

זמן צפייה: 03:37

עשרים שנים עברו מאז שיצא כוח של סיירת צנחנים בפיקודו של רס"ן איתן בלחסן למבצע בּגזרה המזרחית של דרום לבנון. הכוח הספיק לראות נצנוץ חשוד בטרם נפתחה עליו אש מטווח קצר, שהביאו לנפילתם של לירז טוויטו, דוד גרנית ושל בלחסן עצמו. כעת, נחשפים לראשונה הקולות והתמונות מאותה לילה.

נמרוד מאהלר, לשעבר לוחם בסיירת צנחנים, סיפר כי "ציקי, קשר העמדה של דוד, היה בשיא גובה, אנחנו היינו מאחורה, היינו צריכים לחבור אליו תוך כדי היריות וכל הבלאגן. ידענו שאנחנו חייבים לאחד את כל הכוח, אחרת נהיה משותקים. ציקי פשוט נעמד במקום חשוף, הסתכל לכיוון שלנו, התחיל לנופף וצעק לנו 'אני מרים ידיים כדי שלא יהיו דו"צים'. זה מטורף, אני זוכר מחשבה שעברה לי בראש - אני יודע שהם יותר מפצועים, אבל יותר נכון לדווח שהם פצועים".

הכתבה המלאה תשודר מחר ב-20:00 ב"שישי" עם אילה חסון.

src="https://media.reshet.tv/image/upload/v1556817085/%D7%91%D7%9C%D7%97%D7%A1%D7%9F_mpzmt1.png" name="לוחמי סיירת צנחנים שהשתתפו במבצע" desc="לוחמי סיירת צנחנים שהשתתפו במבצע" credit="החדשות 13" ratio="2.26"]