בעקבות הרג פעיל החזבאללה: צה"ל מתגבר כוחות בפיקוד צפון

לאחר הערכת מצב, החליט הצבא על תגבור נקודתי של גדוד חי"ר באזור לבנון. בצה"ל הדגישו: אין מודיעין על פיגוע נקם של חזבאללה בצפון בשל מות הפעיל בתקיפה בסוריה שיוחסה לישראל - השגרה נמשכת

זמן צפייה: 01:15

דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על תגבור כוחות נקודתי של פיקוד צפון בגדוד חי"ר של חטיבת גולני, שהפסיק את האימון שבו היה כדי לבצע את המשימה. זאת, בעקבות הרג פעיל החזבאללה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל. עם זאת, בצה"ל מדגישים כי אין מודיעין על פיגוע נקם של חיזבאללה וכי השגרה נמשכת.

בימים האחרונים, משדרות תחנות הטלוויזיה של חזבאללה איומים בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג כאמור בתקיפה בדמשק ביום שני. עם זאת, הנהגת הארגון טרם התחייבה להגיב. בצה"ל ישנה דריכות בשל האירוע, אבל הוא לא מעלה כוננות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דריכות בצה"ל עקב הרג פעיל החזבאללה: הכוננות בגבול לא הועלתה

דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הדפו תקיפה ישראלית בדמשק

שב"כ חשף: כך פעל חזבאללה לגיוס ישראלים לטובת ריגול

חיילים בגבול לבנון (ארכיון)
חיילים בגבול לבנון (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

גם הלוויית הפעיל לא הייתה בפרופיל גבוה כנהוג, ובחזבאללה למעשה טרם החליטו אם תהיה תגובה, ברקע המשבר הכלכלי והחברתי החמור שקיים במדינה בעקבות הקורונה.

כאמור, שלשום דיווחה סוכנות הידיעות המקורבת לחזבאללה ואיראן כי אחד מפעיליו הצבאיים של חזבאללה, עלי כאמל מחסן ג'ואד, נהרג כתוצאה מהתקיפה המיוחסת לישראל לילה לפני בשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק.

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ביום שני סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה שמערכות ההגנה האוויריות הופעלו בשמי דמשק, והדפו תקיפה ישראלית ששוגרה מאזור מג'דל שמס. בסוריה מסרו כי נפצעו שבעה חיילים סורים. באופוזיציה הסורית טוענים כי התקיפה בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. הצבא הסורית עדכן כי מרבית הטילים ששוגרו משטח ישראל יורטו, וכי נגרם נזק לרכוש.

המרכז הסורי לזכויות אדם ייחס גם כן את התקיפה לישראל, והוסיף כי היא בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. באתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה בסוריה, "חלב היום", דיווחו כי המטרה שהותקפה נמצאת באזור נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק ונגד מטרה נוספת השייכת למיליציות פרו-איראניות באזור העיר אל-כסווה.