"אירוע חמור ביותר": הגבול עם לבנון נפרץ בשלושה מוקדים

גדר המערכת נפרצה מול מטולה בקיבוץ יפתח וביישוב אביבים. בצה"ל שללו ניסיון חדירה לישראל והאשימו את ממשלת לבנון כאחראית לנעשה • פורסם תיעוד תקיפת רכב חזבאללה מיום רביעי

זמן צפייה: 02:11

תקרית חריגה בצפון: אמש (שישי) בסביבות השעה 20:00 התקבלה התרעה בפיקוד צפון, בדבר פריצה של גדר הגבול עם לבנון בשלוש נקודות שונות: מול מטולה, בקיבוץ יפתח וביישוב אביבים. בצה"ל שללו ניסיון חדירה לישראל, אך מדובר צה"ל נמסר כי "הפגיעה בגדר הינה אירוע חמור ביותר" וכי צה"ל "רואה בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה".

שלוש הפרצות בגדר תוקנו ע"י צוות מיחידת קומץ. על פי ההערכות, פעולת פריצה מתואמת היטב על פני גזרה של עשרות קילומטרים יכולה לצאת אל הפועל רק באישור חזבאללה. הבוקר, כבר הגיע הכתב המקורב לארגון, עלי שועייב, לאזור כדי לחגוג את האירוע.

אחת משלוש הפגיעות בגבול לבנון
אחת משלוש הפגיעות בגבול לבנון

במקביל לפריצת הגבול, פורסם הלילה בלבנון תיעוד רכב חזבאללה שספג לפני שלושה ימים פגיעה ממל"ט של חיל האוויר הישראלי, על פי פרסומים בכלי תקשורת ערביים, לפני שחצה את הגבול מסוריה ללבנון כנראה עם אמצעי לחימה.

בתיעוד ניתן לראות את הטיל ששוגר בסמוך לרכב, את פעילי החזבאללה נמלטים מהרכב מבלי שנפגעו ואז תועד הטיל השני שפגע במדויק ברכב והשמיד את הציוד שהיה בו.

אחת משלוש הפגיעות בגבול לבנון
אחת משלוש הפגיעות בגבול לבנון

מלחמת הצללים בין ישראל לחזבאללה נמשכת כל הזמן והאירוע הלילה הוא בעצם תגובה של חזבאללה לתקיפה שמיוחסת לישראל. מול האיום של חזבאללה לכבוש את הגליל במלחמה הבאה בצה"ל החלו בפרויקט "אבן משתלבת" שבמסגרתו מחזקים בימים האלה את גדר הגבול - לא המקומות שנפרצו הלילה בגדר.

חיילי צה''ל מתקנים את גדר המערכת בגבול לבנון
חיילי צה''ל מתקנים את גדר המערכת בגבול לבנון
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל