שוטרים הרגו חשוד שניסה להימלט. לאחר מכן התברר כי לא היה חמוש

לוחמי מג"ב בעיר העתיקה בי-ם הבחינו בפלסטיני כשהוא מחזיק חפץ שנראה כאקדח וקראו לו לעצור. הוא ברח, והכוח רדף אחריו וירה בו. בסביבתו טוענים: "מדובר בנער בעל צרכים מיוחדים"

זמן צפייה: 03:56

אירוע חריג בבירה: צעיר פלסטיני שנחשד כי נשא אקדח נורה הבוקר (שבת) ומת בידי כוח מג"ב בעיר העתיקה בירושלים. מהמשטרה נמסר כי השוטרים שהבחינו בו בסמוך לשער האריות, הבחינו בחפץ חשוד שנשא, וקראו לו לעצור. הוא ברח והכוח פתח במרדף רגלי אחריו, במהלכו הוא נורה ונהרג.

לאחר הירי נמצא כי הוא לא נשא אקדח או כלי נשק אחר. גורמים פלסטיניים טוענים כי הנער היה בעל צרכים מיוחדים, ולכן לא הבין מה השוטרים ביקשו ממנו. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התקרית, ובמחלקה לחקירות שוטרים החלו לגבות עדויות מהמעורבים. השוטר שירה בחשוד צפוי להיחקר היום באזהרה במח"ש.

עורכי דינו של אחד השוטרים החשודים בירי, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו כי "כעת נערכת בחינה ראשונית של האירוע. על פני הדברים ברור כי אנשי המשטרה פעלו בדיוק באופן המצופה מהם וכי היו משוכנעים כי הם מונעים פיגוע דמים, אחד מני רבים המתבצעים בעת האחרונה בגזרה זו ואשר גבו בעבר חיי אזרחים ושוטרים כאחד. נמתין עתה להמשך החקירה".

האירוע הבוקר התרחש על רקע עליה במתיחות בעקבות רצף האירועים האחרונים. האחרון שבהם הוא דריסת לוחם מג"ב בלילה במחסום המנהרות שבכניסה הדרומית לירושלים בידי רוכב קטנוע. הלוחם נפצע באורח קל, הנהג הדורס נעצר במהלך הלילה במחסום עין יעל שנמצא לא הרחק מאיזור הדריסה.

זירת הירי סמוך לשער האריות, הבוקר
צילום: חדשות 13

מהמשטרה נמסר כי מדובר בקטנוע גנוב וכי הרקע למעשה פלילי ואינו לאומני, כפי שחשדו בתחילה. עוד נמסר כי לאחר הפגיעה בלוחם בוצע ירי לעבר רוכב הקטנוע, תושב חברון בשנות ה-20 לחייו שהצליח להימלט, אך כאמור נעצר. הלוחם הפצוע פונה לבית החולים הדסה עין כרם ושוחרר לאחר טיפול רפואי.

מוקדם יותר אתמול ניסה פלסטיני לדרוס כוח של לוחמי צה"ל מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, סמוך למעיין באיזור ההתנחלות חלמיש שבבנימין. הלוחמים, שהיו במשימת הגנה על הציר שמוביל למעיין, ירו למוות בדורס, פאדי עדנאן סמארה. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

כמה ימים קודם לכן צעיר פלסטיני כבן 30 ניסה לדקור שוטר ברחוב מאיר נקר הסמוך לשכונת ג'בל מוכבר - ונורה בבטנו. התוקף נפצע קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. גם באירוע הזה לא היו נפגעים נוספים מלבד התוקף.