כוכבי: קצין המודיעין הוא לא האסיר איקס – אסור היה שימות בכלא

הרמטכ"ל התייחס לראשונה לפרשה: "כל מה שעשינו היה לשמור על צנעתו מתוך יחס הוגן, ובמקביל להגן על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה. צריך לתחקר את הפרשה לעומק"

זמן צפייה: 02:55

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום (רביעי) לפרשת קצין המודיעין: "הוא עשה עבירות חמורות ביותר במודע ובכוונה". כוכבי הפריך את ידיעות השווא לגבי מעצרו של הקצין: "הקצין הזה לא דומה לאסיר X ולשום דבר שמנסים לתאר אותו. הוא היה בשמו המלא מרגע שנעצר, היה בקשר עם משפחתו והסובבים אותו".

לדברי כוכבי, "כל מה שעשינו היה לשמור על צנעתו מתוך יחס הוגן, ובמקביל להגן על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה. צריך לתחקר את הפרשה לעומק". את הדברים אמר בכנס שמקיימים הבינתחומי והמכללה לביטחון לאומי לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיירת מטכ"ל, דרך ההייטק – עד למשרד רה"מ: מי אתה נפתלי בנט?

מצעד הדגלים ייערך עוד שבוע: המשטרה והמארגנים יסכמו על המתווה

יומני אוחנה נחשפים: עם מי נפגש – וממי ניסה להתחמק? • בלעדי

בית הכלא הצבאי נווה צדק
בית הכלא הצבאי נווה צדק

משפחתו של הקצין הגיבה באמצעות עו״ד בני קוזניץ: "אנחנו מכבדים את הרמטכ"ל, אבל צה"ל נכשל בליבת תפקידו - לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. אנחנו דורשים בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל".

עוד התייחס כוכבי למבצע שומר החומות שנפתח לפני כחודש: "במהותו הוא לא נועד להכריע את הרצועה אלא להפעיל עוצמה צבאית שתשלול יכולות רבות מארגוני הטרור ותייצר הרתעה". לדברי הרמטכ"ל, "חמאס הצליח הרבה פחות מכפי שהוא תכנן והפער בין ההישגים שלנו לשלו הוא בל ישוער. תקפנו פי שלוש כל יום במטרות איכותיות ומדויקות יותר מאשר ממבצעים קודמים".

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: חדשות 13

כוכבי התייחס לסוגיית קיצור השירות הצבאי והביע את התנגדותו התקיפה לכך:"זה דבר לא נכון, לא יעיל ולא כלכלי". עוד הוסיף כוכבי: "צה"ל הוא הצבא היחידי בעולם עם צבא חובה במדינה דמוקרטית עם שרות ממושך של גברים ונשים. אין אף צבא שעומד בתנאים האלה".