הרמז של כוכבי: "פעולות צה"ל במזה"ת לא נסתרות מעיני האויבים"

ברקע הדיווח על תקלה ברשת החשמלית במתקן הגרעין בנתנז, הרמטכ"ל אמר בטקס הנחת דגלון על קברי חללים כי "האויבים צופים בנו ושוקלים את צעדיהם בזהירות - נמשיך לפעול בעוצמה ובשיקול דעת"

זמן צפייה: 02:03

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (ראשון) כי "פעולותיו של צה"ל במזרח התיכון אינן נסתרות מעיני האויבים - הם צופים בנו, רואים את היכולות ושוקלים את צעדיהם בזהירות". זאת, ברקע הודעת איראן כי אירעה "תקלה" ברשת החשמלית במתקן הגרעין בנתנז.

"בזכות פעולות מורכבות ומתוחכמות - השנה החולפת הייתה אחת השנים הבטוחות ביותר שידעו אזרחי מדינת ישראל", הוסיף כוכבי. "נמשיך לפעול בעוצמה ובשיקול דעת, בנחישות ובאחריות, על מנת להבטיח את ביטחון ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו מינה את ח"כ מיקי זוהר ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת

הצתת האוטובוס בעיסאוויה: שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות

מחקר חדש קובע: החיסון פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית

הרמטכ''ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן
טקס הצדעה לנופלי מערכות ישראל | צילום: דובר צה''ל

הבוקר, כאמור, איראן דיווחה על "תקלה" ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז. זאת, לאחר שאתמול הורה הנשיא חסן רוחאני להפעיל את הצנטריפוגות המתקדמות במקום. לפי הודעת הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, לא היו נפגעים באירוע, ולא נגרם זיהום כלשהו. הסוכנות הודיעה כי הנסיבות נחקרות. באתר "אל-קבס" הכוייתי תואר האירוע בנתנז כפיצוץ.

אתמול, כאמור, רוחאני הורה להתחיל להעשיר אורניום בצורה איכותית ומהירה יותר, באמצעות הצנטריפוגות המתקדמות במתקן. זאת, ברקע הדיונים מול מעצמות העולם על חזרה להסכם הגרעין, ככל הנראה בניסיון לשפר עמדות במשא ומתן.