בנט על התקיפה בסוריה: "חיסלנו לפחות שישה מחבלים"

שר הביטחון התייחס לתקיפת בכירי הג'יהאד האסלאמי בפאתי דמשק, לאחר שהמרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי 6 איש נהרגו. עוד דווח כי בבסיסים שהותקפו היו קצינים סורים, ובכירים במשמרות המהפכה

זמן צפייה: 11:06

התקיפה הישראלית בסוריהשר הביטחון נפתלי בנט אמר היום (שני) כי "חיסלנו ביממה האחרונה לפחות שישה מחבלים, אבל לא רק בעזה, אלא התקדמנו גם לפגיעה במקור הבעיה". זאת לאחר שהמרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפת צה"ל סמוך לדמשק נהרגו הלילה שישה בני אדם. על פי הדיווח, יעד התקיפה היה בסיס שבו שהו בכירים במשמרות המהפכה, בג'יהאד אסלאמי, וקצינים סורים.

"אנחנו מכינים תוכנית לשינוי יסודי של המצב ברצועת עזה", אמר בנט. "אני מאוד מבין את המצב של תושבי הדרום. מגיע להם שקט וביטחון". דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הגיב הבוקר על התקיפה, ואמר כי "התוקפנות הישראלית על דמשק והרג שני הלוחמים - לא יעבור ללא תגובה. החשבון עדיין פתוח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ראש המוסד ניסה להיפגש עם בכירי חמאס בקטאר

בוקר מתוח: חסימות כבישים בעוטף, שיבושים בתנועת הרכבות באזור

מטוסי קרב תקפו יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי בפאתי דמשק

צה''ל תקף שורת יעדי טרור של גא''פ בסוריה
צה''ל תקף שורת יעדי טרור של גא''פ בסוריה

כאמור, דובר צה"ל אישר הלילה כי מטוסי קרב ישראליים תקפו אמש יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי מדרום לדמשק שבסוריה. זאת, בהמשך לדיווחים בתקשורת הסורית. לאחר התקיפה צבא סוריה הודיע כי הופעלו מערכות נגד מטוסים ושרוב הטילים יורטו לפני שהגיעו למטרתם. בהמשך, הודיע ארגון הג'יהאד האסלאמי שתקיפה נהרגו שניים מפעיליו, סלים אחמד סלים וזיאד אחמד מנסור.

שני הרוגי הג'יאהד האיסלאמי בדמשק
שני הרוגי הג'יאהד האיסלאמי בדמשק, סאלים אחמד סאלים וזיאד אחמד מנסור | צילום: גלובל טלגרם

צה"ל מסר כי התקיפה נעשתה באזור עאדליה שבפאתי דמשק, שם הותקף אתר של ארגון הטרור המהווה עוגן משמעותי של הג'יהאד האסלאמי בסוריה. באתר זה מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, וכן מיוצרים בו מדי חודש עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות.

מוקדם יותר אמש דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בתגובה לירי המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה במהלך שעות הערב. עוד מסר צה"ל כי כלי טיס תקף כמה פעילי טרור של הארגון בצפון הרצועה, בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי שלושה פצועים הגיעו לבית החולים שיפא שברצועה, בעקבות התקיפה.

תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה
תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

ארגוני הטרור ברצועה פינו מפקדות, בכירים בחמאס והג'יהאד האסלאמי ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה לבצע סיכולים ממוקדים. ההערכה בעזה היא שיהיה יותר מסבב תקיפה אחד של צה"ל במהלך הלילה, ולכן הג'יהאד ישתמש בחוליות שיגור קטנות או משונעות באופנועים. חמאס בשלב זה אינו משתתף בירי לכיוון ישראל.

תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה
תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13