"אמצעי חפירה ורובה ציד: הציוד שנתפס במהלך המבצע בחאן יונס"

חמאס פרסם סרטון החושף פרטים חדשים על ההיתקלות בעומק הרצועה שבה נהרג סא"ל מ'. לטענת הארגון, אותרו בין היתר זרעי עשבים הצומחים במהירות - על מנת להסתיר סימני חפירה

זמן צפייה: 03:57

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה היום (שלישי) סרטון החושף פרטים חדשים על המבצע שהסתבך בחאן יונס בנובמבר 2018, שבו נהרג סא"ל מ'. בסרטון מפורט הציוד שלטענת הארגון נתפס במהלך ההיתקלות בעומק הרצועה.

בין היתר, על פי הסרטון, נתפס ציוד חפירה - שכלל כיסויים מיוחדים מבודדי רעש חפירות, מכשירי חיתוך וזרעי עשבים הצומחים במהירות על מנת להסתיר סימני חפירה. נוסף לכך, אותרו אקדחים משתיקי קול מוסלקים בחלק מהציוד, ורובה ציד להרג חיות ללא רעש.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191203-2303' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='סרטון שפרסם הזרוע הצבאית של חמאס על חייו של נור ברכה ' kid='1_6xy4btr9' duration='2732'']

בהמשך הסרטון, ניתן הסבר מפורט על שני הרכבים שלטענת חמאס שימשו את הלוחמים. לדבריהם, הרכב הראשון - "קיפוד" – עבר שינויים מסיביים כדי שיוכל לעמוד בתנאי לחימה. נוספו לו רשתות קשר ומכשירים אלקטרונים, וכפתורי הרכב פעלו כמערכת תקשורת, בקרה צילום ושידור. מכשיר הרדיו ברכב השני - "חתול" -
טופל על מנת שיוכל להיות מכשיר שידור. לפי הסרטון נטען כי שמו את אחת הנשים באמצע המושב הקדמי של הרכב, שתתפקד כקצינת הקשר.

עוד בחדשות 13:

שנה אחרי: צה"ל עדיין מתמודד עם נזקי ההיתקלות בחאן יונס

תחקיר "אל-ג'זירה": פרטים חדשים על הפעולה שהסתבכה בחאן יונס

סרטון פרסום מהזרוע הצבאית של חמאס לתחקיר ששודר ברשת אלג'זירה
סרטון פרסום מהזרוע הצבאית של חמאס לתחקיר ששודר ברשת אלג'זירה | צילום: חדשות 13

בתחילת השבוע פרסם ערוץ "אל-ג'זירה" פרטים חדשים על הפעולה בחאן יונס. הצנזורה הצבאית בחרה לאסור פרסום חלקים נרחבים מהתחקיר – בעיקר את קולותיהם של החיילים המעורבים במבצע שנקלטו במצלמות הרכב. על אף שמדובר בפרסום זר שנחשף לכל העולם, במערכת הביטחון התעורר חשש שהעלאה מחודשת של השיח לסדר היום הציבורי תגרום לחשיפת פרטים מסווגים ברשת – דבר שיאפשר לחמאס לדלות מידע מסווג על פעילות ישראל וכוחותיה המיוחדים.

בתחקיר שפורסם בערוץ, נחשפו הקלטות שבהן נשמעים הלוחמים במהלך האירוע, ושודרו תמונות שצולמו, לטענתם, באמצעות מצלמות שהיו מותקנות על הרכבים. עפ"י התחקיר, המידע מהמצלמה נשמר על ידי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

זירת ההיתקלות ברצועת עזה, שבה נהרג קצין צה''ל סא''ל מ'
זירת ההיתקלות ברצועת עזה, שבה נהרג קצין צה''ל סא''ל מ' | צילום: צילום פלסטיני

אחד מאנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם שנכח בתקרית התראיין במסגרת התחקיר, וסיפר: "הורדנו את הנוסעים מהרכב ותחקרנו אותם במשך 40 דקות. ביקשנו מאחד מהנוסעים להתלוות לתחקיר נוסף ברכבו של נור ברכה (מפקד כוח חמאס ביחידה). הם סירבו בתוקף, וזה עורר את החשד שלנו". עוד סיפר כי "מספר אנשים עוררו את חשדי, שאלתי אותם מדוע הם נמצאים באזור, הדרך שבה הם נסעו ליעדם עוררה את חשדי".

"ראיתי יד שמוציאה אקדח עם משתיק קול בין כתפיהם של הקצינים שעמדו לצד האוטובוס", שחזר. "הם החלו לירות על נור ברכה ועלינו ישירות. כמובן שברכה נהרג. היה עליי אקדח והוצאתי אותו, התחלתי לירות ישירות על הקצין הראשון, לעבר פניו. נגמרו לי הכדורים. התקשרתי למפקדים באזור, הסברתי להם את המצב וביקשתי סיוע במרדף אחר הכוח שירה עלינו".

נוסף לכך, דווח באל-ג'זירה כי בכוח הישראלי היו 16 קצינים, מחולקים לשני רכבים. שבעה ברכב אחד, ותשעה ברכב השני.