דיווח: מענק קטארי נוסף יגיע בשבוע הבא לרצועת עזה

מקור בחמאס מסר ל"אל-אחבאר" כי הארגון רוצה שהכספים יועברו למשפחות עניות, אך ישראל ביקשה שיופנו לצורכי שיקום תשתיות. "עיכוב בהעברת המענק - עילה לסבב הסלמה נוסף"

זמן צפייה: 01:21

גורם בחמאס אמר היום (שישי) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון רואים מגמה חיובית באופן יחסי בקיום ההבנות עם ישראל, זאת למרות "חילופי האיומים הפומביים בין ישראל לחמאס". בין השאר, במסגרת ההבנות שחרר חיל הים את ספינות הדייגים הפלסטיניות שהחרים, והוגדלה ל-5,000 מכסת הסוחרים העזתיים שישראל מאפשרת להם לעבור לגדה המערבית - כך לדבריו.

לכן, אמר הגורם כי בשבוע הבא צפוי להיכנס לרצועה מענק קטארי נוסף. לדבריו, בימים האחרונים נערכו שיחות בין חמאס לישראל בתיווך מצרי, שבהן דרשה ישראל שכספי המענק ינותבו לצרכי בנייה ושיקום התשתיות ברצועה. בחמאס לעומת זאת, מעוניינים להעביר את הכסף למשפחות עניות - כפי שהוחלט בסיכום מוקדם יותר בין הצדדים - כך על פי הדיווח.

על פי הדיווח, בחמאס סירבו כרגע לבקשה הישראלית ואף איימו כי אם ייגרם עיכוב בהעברת המענק הקטארי בשבוע הבא, הפלגים הפלסטיניים יראו בכך עילה לסבב הסלמה נוסף.

עוד כתבות בנושא >>

לאחר שלושה ימים: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

"מרגישים שקופים": תושבי עוטף עזה בקמפיין נגד טרור הבלונים

אשכנזי: "אין שום הסדרה מול חמאס – משלמים במזומן על בלוני אש"

משאית דלק ברצועת עזה
משאית דלק ברצועת עזה | צילום: רויטרס

גבי אשכנזי, בכיר מפלגת כחול לבן, התייחס אתמול למצב הביטחוני בדרום ואמר כי "אנחנו יודעים מה קורה במדינה דרך סינוואר, אין פה שום הסדרה - יש פה הסתרה, זו ממש בושה. שורפים שדות, יורים עלינו חמש מאות טילים ואנחנו מעבירים מטח בתגובה למטח, על בלונים באש אנחנו משלמים ב'קאש'. הדברים נאמרו במהלך סיור שקיימו בכירי המפלגה באשקלון.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, ואופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, החרימו ביום רביעי את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באזור ואף נטשו בזעם את הפגישה עמו באוגדת עזה. "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה, כמצופה וכמתבקש בימים אלה ולפי בקשתנו", אמרו השניים.

לדבריהם, "אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, אך סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הארץ. אם ראש הממשלה לא הבין זאת עד כה יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בעוטף עזה ועם מצב כזה לא נוכל להשלים או לקחת חלק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190703-1321' autoplay='0' credit='' desc='סרטון חדש של קמפיין "שקופים"' kid='1_h6t465q2' duration='36'']

לסיכום, הסבירו ירקוני וליבשטיין כי "מהסיבות הללו החלטנו לא להשתתף בפגישה". השניים קראו לראש הממשלה "להכיר במציאות הייחודית בעוטף עזה ולקיים איתנו פגישה בהקדם". גם ראש מועצת שדות נגב וראש עיריית שדרות לא נכחו בפגישה, אך זאת בשל התחייבויות קודמות.

ביקור רה''מ באוגדת עזה
ביקור רה''מ באוגדת עזה

גורמים בלשכת רה"מ התייחסו לאירוע: "ראשי הרשויות נפגשו כעת עם רה"מ ושר האוצר, מי שעזב את הפגישה עשה זאת על רקע פוליטי מובהק. מוזר שהם מדברים שלא שומעים אותם וכשבאים לשמוע אותם הם מסתלקים.
נציין כי רשימת המוזמנים הוכנה ע"י המזכר הצבאי של רה"מ ולא ע"י שום גורם פוליטי".

במקביל, תושבי העוטף פרסמו סרטון חדש במסגרת פרויקט ה"שקופים" שנחנך בסוף השבוע שעבר. בסרטון החדש פונה אחת מתושבות העוטף לנתניהו: "כבוד רה"מ, כבר באת לפה, הגעת למה שהיה פעם שדות נירים. למה אתה מפחד לראות אותנו, למה אתה לא מדבר איתנו? היינו מכינים לך כוס קפה - אולי אנחנו כל כך שקופים עבורך?".

צרור בלונים שנחת בקיבוץ נחל-עוז שבעוטף עזה
צרור בלונים שנחת בקיבוץ נחל-עוז שבעוטף עזה | צילום: טום אורן-דננברג