בעקבות הידרדרות המטוס: חיה"א יקרקע את דגמי ה"קרנף" וה-"ראם"

ועדת החקירה על האירוע שבו נפצעו קל שני אזרחים קבעה כי מערך התחזוקה של התעשייה האווירית אינו מקצועי, וצה"ל החליט להשבית את מטוסי החברה, שמסרה: "נעשה כל שיידרש כדי לתקן את הליקויים"

מטוס התובלה "קרנף" שסטה על הקרקע במהלך טיפול שגרתי
מטוס התובלה "קרנף" שסטה על הקרקע במהלך טיפול שגרתי | צילום: חדשות 13

חיל האוויר החליט לקרקע את מטוסי ה"קרנף" וה"ראם" שברשותו, שמתוחזקים על ידי התעשייה האווירית זאת, לאחר שאתמול (רביעי) פורסמו ממצאי ועדת החקירה שהוקמה בעקבות הידרדרות מטוס ה"קרנף" שהתרחשה בחודש ינואר האחרון. ועדת החקירה מתחה על התעשייה האווירית ביקורת, לפיה "מערך התחזוקה של הארגון אינו מקצועי, ולא עומד בהתחייבות מול צה"ל".

על פי הדוח, התאונה נגרמה בשל הרצת מנועים באופן חלקי במערכת הבלימה של המטוס וכן בגלל תפעול שגוי של פעולות החירום, מה שגרם לכשל בעצירה.

התרגיל החילי של חיל-האוויר שמטרתו לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות של חיל-האוויר להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי עצים
התרגיל החילי של חיל-האוויר שמטרתו לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות של חיל-האוויר להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי עצים | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חולדה בצימר: זוג הגיע לחופשה רומנטית בגליל – שהפכה לסיוט

יריות נשמעו בחגיגות אליפות ה-NBA – המונים נסו בבהלה • תיעוד

יירוט המטוס המלזי ב-2014: ארבעה נאשמים ברצח 298 הנוסעים

נוסף לקרקוע המטוסים, הנחה מפקד חיל האוויר בשיתוף עם התעשייה האווירית, לגבש תוכנית לטיפול בליקויים שעלו, בהתאם לחוזה והסטנדט המקובל בחיל, אליו מחוייבת התעשייה.

מהתעשייה האווירית נמסר: "התעשייה האווירית מספקת שירותים לשביעות רצון למשרד הביטחון מזה עשרות שנים. החברה הייתה שותפה מלאה לתחקיר, ושיתפה פעולה באופן מלא. התעשייה עושה ותעשה כל שיידרש על מנת לתקן את הליקויים, ולהמשיך לשרת את מערכת הביטחון לשביעות רצונה - כפי שנעשה מאז קום המדינה".

בחודש ינואר, כאמור, מטוס תובלה מסוג "קרנף" הידרדר במהלך טיפול שגרתי בבסיס של חיל האוויר בדרום הארץ, ופצע קל שני אזרחים שטיפלו בו.