הנאשם בהרג עאישה א-ראבי: אולי ירקתי על אבן - ומטורף הרג איתה

הנער היהודי שהואשם בהרג הפלסטינית ביידוי אבנים בשומרון, ניסה להסביר לחוקריו כיצד הגיע ה-DNA שלו לזירת האירוע - כך עולה מתמלולי חקירתו. "זה המרחב שבו אני מסתובב"

עאישה ראבי
עאישה ראבי | צילום: סוכנות הידיעות קודס

במקביל לפתיחת משפטו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד, נחשפו הערב תמלולי חקירתו בשב"כ של הנער היהודי בן ה-16 שמואשם בהריגת הפלסטינית עאישה א-ראבי ביידוי אבנים בשומרון. לפי התמלולים, הנאשם הסביר לחוקרים את מציאת הדי-אן-איי שלו על האבן שהושלכה על א-ראבי בכך שירק עליה. "יכול להיות שירקתי ושפגעתי פעם אחת באבן, או שהלכתי והשתנתי על איזה אבן", אמר הנער לחוקר. "או שנחתכתי וירד לי דם. ואולי איזה מטורף לקח אבן והרג ערביה".

"זה מרחב המחיה שלי", אמר הנער לחוקר. "אני חי שם כבר שנה וחצי ויצא לי להסתובב שם הרבה. אתם המשטרה זה העבודה שלכם למצוא את האמת ולגלות שאני חף מפשע, הוסיף. "את הליל שבת שלי אני מנצל ללימוד תורה ולא לעשות שטויות, שזה גם לחלל שבת וגם לזרוק אבן וגם לא תרצח". הנער מואשם בהריגתה של תושבת הכפר בדיא, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור.

עאישה א-ראבי
עאישה א-ראבי | צילום: חדשות עשר

על פי כתב האישום, בסוף השבוע בו נהרגה עאישה, בעת בילו את השבת בישיבה בה למדו, התמקמו הנאשם ותלמידים נוספים על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, מטרים ספורים מהכביש שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי – מתוך מניע אידיאולוגי גזעני.

באותה עת נסעו עאישה א-ראבי, בן זוגה ובתם בת התשע בחלק זה של הכביש, בדרכם לביתם שבכפר בדיא. עם התקרבות הרכב זיהה הנאשם כי מדובר ברכב עם לוחית זיהוי פלסטינית, ויידה את הסלע בעוצמה לעבר שמשת הרכב הקדמית, במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ותוך אדישות לאפשרות גרימת מותם.

הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה, ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה, וגרם לה לפגיעת ראש קשה וקטלנית – ממנה מתה לאחר מכן בבית החולים. בן זוגה של ההרוגה, הצליח שלא לאבד שליטה ברכב, המשיך בנסיעתו לכיוון צומת תפוח, תוך שהוא מפעיל אורות חירום מהבהבים. הוא הסיע את רעייתו במהירות למרפאה הפלסטינית הקרובה ביותר למקום, שם נקבע מותה.

יעקב א-ראבי
יעקב א-ראבי | צילום: החדשות 13

יעקב א-ראבי, אלמנה של עאישה התראיין בחודש ינואר ל"חמש" עם רפי רשף, בו סיפר על הפיגוע שבו איבד את אשתו. "פתאום אבן גדולה עפה על השמשה הקדמית, אשתי נפלה והילדה התחילה לצעוק ברגע שהיא חטפה את האבן בראש, היא נפלה בלי לומר מילה. הדם שלה זרם מהאוזניים ומהאף כמו מברז". ראבי סיפר גם על תחושותיה של בתו, בת השמונה, שהייתה איתם ברכב בעת המקרה: "זה היה כמו פיצוץ גדול, והיא התחילה לצעוק. זה רעש גדול שמשולב עם אבק ודם – זה הפחיד לא רק את הילדה שלי, אלא גם אותי".

ראבי סיפר כי שלוש אבנים פגעו לו ברכב: "שניים בשמשה הקדמית ואחת בצד האחורי". לדבריו, הוא לא יכול היה לראות מי זרק את האבנים על הרכב, כיוון שהם היו באזור גבוה יותר. עם זאת, ראבי טוען כי "היו שם לפחות שלושה-ארבעה אנשים – ראיתי את הצל שלהם".

באמצע חודש אוקטובר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי המוות של א-ראבי אירע לאחר שמתנחלים יידו אבנים על הרכב בו נסעו. בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמר אז א-ראבי כי לא ראה בבירור מי השליך אבנים על המכונית, אך הוסיף כי "האבנים הגיעו מצד של ההתנחלות ושמעתי את האנשים מדברים עברית, אבל לא ראיתי אותם".