"אשלח את קליעיי כמו מטר": הסרטון שהעלה המחבל מפיגוע הדריסה

זמן קצר לפני שדרס וגרם לפציעתם של 12 חיילי גולני, פרסם חאלד אל-טורמאן בפייסבוק את עצמו שר שיר אסלאמי: "אשלח את קליעיי כמו מטר עז, גם על פני הגופות". המשמעות: "אני מוכן למלחמה"

זמן צפייה: 00:55

חאלד אל-טורמאן בן ה-24, שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים היום (חמישי) לפנות בוקר, פרסם סרטון בעמוד הפייסבוק שלו זמן קצר לפני הפיגוע - ובו ניתן לזהות סימנים מקדימים לתוכניתו.

בסרטון שר אל-טורמאן "קסידה" – שיר אסלאמי עתיק, שמילותיו: "אני אהיה כמו עמוד איתן, כמו צריח מסגד, אשלח את קליעיי כמו מטר עז גם על פני הגופות". משמעות הדברים – "אני מוכן למלחמה".

כשעה לפני הפיגוע כתב אל-טורמאן בפייסבוק: "מצאתי את התשובות שלי". ב-19 בינואר העלה לפייסבוק צילום על רקע הר הבית, וכתב: "יש דברים בלב שאף רובה לא יכול להרוג".

עוד בחדשות 13:

"שום פיגוע לא יעצור אותנו": חיילי גולני הושבעו בבסיס החטיבה

בתום מצוד: נלכד המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים

הסלמה בשטחים: חייל נפצע קל בפיגוע ירי סמוך לדולב שבבנימין

זירת הפיגוע והמחבל מפיגוע הדריסה בירושלים
זירת הפיגוע והמחבל מפיגוע הדריסה בירושלים | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר הערב הודיע צה"ל על מעצרו של אל-טורמאן, שהועבר לחקירת כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת המחבל בצהלך כנס בחירות: "אמרתי היום שזה עניין של זמן עד שנתפוס את המחבל - תפסנו אותו".

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה סיור ביטחוני במחסום המנהרות שבגוש עציון, והצהיר: "אבו מאזן, זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך". קודם לכן, ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה, בבית החולים הדסה עין כרם.

רה''מ נתניהו בתום סיור ביטחוני במחסום ''כביש המנהרות'' בגוש עציון
רה''מ נתניהו בתום סיור ביטחוני במחסום ''כביש המנהרות'' בגוש עציון | צילום: איתי בית און/לע״מ

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג"ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה. נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. בנוסף, קיבל סקירה על מצבם של הפצועים.

בתום הערכת מצב, מסר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "מברך את הימ"מ על תפיסת המחבל - נביא אותו לדין. אנחנו חווים כעת רצף של אירועי טרור עם חשש להסלמה. ארגוני הטרור וראש הרשות רוכבים על ההסתה. נפעל בנחישות כדי לגדוע כל ניסיון לבצע גל טרור. המוקד הרגיש ביותר זה הר הבית".