שולף סכין - ותוקף את לוחם מג"ב: תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים

מצלמות האבטחה בעיר העתיקה תיעדו את המחבל מתקרב עם סכין ומתנפל על השוטר, שנפצע בינוני, אך התעשת, ירה בחשוד והרג אותו. מפקד מרחב דוד: "הפעילות הנחושה הביאה לסיום מהיר של האירוע"

זמן צפייה: 02:07

המשטרה פרסמה אמש (שני) תיעוד מפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, אז לוחם מג"ב נפצע בינוני ממחבל שניסה לדקור אותו. מהסרטון, אשר תועד כולו במצלמות האבטחה, ניתן לראות כיצד המפגע שולף לפתע סכין מכיסו ומתנפל על הלוחם - שבתגובה מנטרל אותו בירי.

מפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור, תיאר את האירוע: "בסמוך לשעה 20:40, הגיע מפגע לכיוון אחד משערי הכניסה להר הבית, ובאמצעות סכין שהחזיק ברשותו דקר את אחד מהלוחמי שניצב במקום. הוא ניסה לפגוע בשוטרים נוספים", המשיך גור, "אבל המהירות והנחישות של השוטרים הביאה לנטרול מהיר ולהפסקת הסכנה".

"אנחנו רואים עוד אירוע שמצטרף למספר אירועים שהיו בשנה האחרונה בעיר העתיקה, כאשר מפגע בודד מנסה לדקור באמצעות סכין את השוטרים שנמצאים פה. גם במקרה הזה הפעילות הנחושה הביאה לסיום של האירוע בצורה מהירה", סיכם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא רצתה בלונים ליום ההולדת": חיי הילדים בדרום – בצל המתיחות

תחקיר: למה נסגר תיק חקירת התאונה בדרום שבה נהרגה משפחה שלמה?

אחרי שריגשו באירוויזיון: להקת "שלווה" מתחננת לחזור להופיע

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

הלוחם, שסיים טירונות לפני כשבועיים, נפצע כאמור בינוני. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים. אישה נוספת בת 58 נפגעה קל בזרועה ופונתה גם כן לבית החולים.

הפרמדיקים אהרון אדלר ויוסף חיים, שהגיעו לזירה, סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לצעיר כבן 19 בהכרה, הוא סבל מפצעי דקירה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימום חבישה וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

חשד לניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים
חשד לניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים | צילום: חדשות 13