המחבל יורה לכל עבר - ונמלט: תיעוד הפיגוע בהר הבית

בסרטון שמתעד את רגעי הירי בעיר העתיקה, ניתן לראות את שאדי בנא, בן ה-45, מתקרב לעבר כוחות הביטחון - ויורה. לאחר מכן ניתן לראות לוחם יורה לעברו. שכנו של המחבל: "האחרון שחשבתי שיפגע"

זמן צפייה: 03:32

גל פיגועים: בתיעוד מפיגוע הירי שאירע היום (חמישי) בעיר העתיקה בירושלים, ניתן לראות את המחבל, שאדי בנא בן ה-45, מתקרב לעבר כוחות הביטחון, יורה לכל עבר, פוגע באחד מהם - ונמלט. לאחר מכן, ניתן לראות את אחד הלוחמים פותח באש לעברו.

בפיגוע, כאמור, נפצע קל לוחם מג"ב בן 38, שנפגע בידו ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל, תושב חיפה, נוטרל ומת מפצעיו. מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז. כוחות משטרה פרצו לביתו של המחבל, עצרו את אחיו וערכו חיפוש בדירתו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2002061658' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד נוסף מהפיגוע בהר הבית' kid='1_utevogoo' duration='120'']

עוד בחדשות 13:

הסלמה בשטחים: חייל נפצע קל בפיגוע ירי סמוך לדולב שבבנימין

פיגוע ירי בי-ם: שוטר נפצע קל בידו – המחבל נורה למוות

"רוחנו לא תישבר": השבעת טירוני גולני בכותל לאחר הפיגוע • צפו

תיעוד פיגוע הירי בירושלים
תיעוד פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

שמעון סבג, שכנו של המחבל, אמר לחדשות 13: "יש לנו פה את מרכז החלוקה לעמותת עזר לחבר. כל בוקר אנחנו אומרים בוקר טוב. הוא איש נחמד, שמאכיל פה את החתולים, מדבר מאוד יפה. לפני כשנתיים הוא התאסלם, אבל חוץ מזה לא ראיתי שהוא אדוק".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2002061701' autoplay='0' credit='' desc='שמעון סבג, שכנו של המחבל, בריאיון לחדשות 13' kid='1_l4vcoe1m' duration='105'']

"למעט משהו ששמתי לב אליו היום בדיעבד, שהוא רגיל לסגור את החנות ב-20:00-21:00 בערב, ואתמול החנות נסגרה מוקדם ב-16:00-16:30", סיפר סבג. "היום בבוקר זו הפעם הראשונה שהוא לא פותח, לא הוא ולא אף אחד מבני משפחתו. שמעתי שהוא אמר לשכן שהוא הולך לבית חולים. אני חיפאי המון זמן. האחרון שהייתי חושב עליו שייצא ממנו מפגע זה הוא".

פרמדיק מד"א, ישראל וינגרטן, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הביטחון. הפצוע התהלך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

כוחות בטחון בזירה בה התרחש פיגוע בשער פייסל סמוך להר הבית
כוחות בטחון בזירה בה התרחש פיגוע בשער פייסל סמוך להר הבית | צילום: דוברות המשטרה

שעות ספורות לאחר האירוע, נפצע קל חייל בפיגוע ירי סמוך ליישוב נריה שבבנימין. לפי ההערכה מדובר בחוליית מחבלים שירתה מתוך רכב נוסע לעבר פילבוקס של חיילי צה"ל סמוך לצומת הפרסה - ונמלטה מהמקום. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו.

צוות מד"א הגיע למקום והעניק טיפול רפואי לחייל הפצוע, שנשרט בראשו מהקליע - שעבר אותו במילימטרים בודדים. בהמשך הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר.

זירת הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: איחוד והצלה

הלילה, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו בפיגוע דריסה ברחוב דוד רמז שסמוך למתחם התחנה. אחד מהנפגעים במצב קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים - ותשעה מהם שוחררו במהלך היום. על פי ההערכות, הדורס הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית על מנת לירות בו, אך לא הספיקו. אחרי האירוע, יתר החטיבה המשיכה לאירוע ההשבעה בכותל.

בהמשך, אותר רכבו של המחבל החשוד. רכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא, אך כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחריו. הוא ככל הנראה נמלט רגלית מהמקום. במקביל, צה"ל מחרים מצלמות אבטחה מתושבים באזור.