תקרית בג'נין: שני אנשי פת"ח ומחבל נהרגו בחילופי אש עם ימ"מ

שני פעילים במודיעין הצבאי של הרשות נהרגו לאחר שירו לעבר הלוחמים, שהיו במהלך חילופי אש עם שני מחבלים שאותם באו לעצור. המבוקש השני נפצע. "זו לא התוצאה שרצינו אבל הלוחמים היו בסכנה"

זמן צפייה: 03:03

שני אנשי מנגנון המודיעין הצבאי של הרשות הפלסטינית נהרגו הבוקר (חמישי) בג'נין במהלך חילופי אש עם כוח ימ"מ, שקיים בעיר פעילות מבצעית. נוסף על כך, מחבל שהכוח ניסה לעצור נהרג באירוע ומבוקש נוסף נפצע. לא היו נפגעים בקרב לוחמי הימ"מ, האירוע מתוחקר.

הכוח הגיע למחנה הפליטים ג'נין על סמך מידע שהתקבל משב"כ. שם, שהו המחבלים ברכב סמוך לבסיס של הביטחון הפלסטיני. תחילה, אירעה היתקלות עם המחבלים, ובהמשך אנשי הביטחון הפלסטיני ששמעו את הירי יצאו מהמבנה הסמוך, וירו לעבר הכוח - שהשיב בירי והרג אותם.

גורמי ביטחון התייחסו לאירוע ואמרו כי "זו לא התוצאה שרצינו אבל הלוחמים היו בסכנת חיים ולכן הגיבו באש על פי הוראות הפתיחה באש. מטרת המבצע הושגה ושני המחבלים נוטרלו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד: עוזרו של ליצמן פעל להדיח חברה בוועדת סל התרופות

חשד בשירותי הכבאות: הצתה לאומנית גרמה לשריפה בהרי ירושלים

"נגיע לכל הפורעים": מפקד מחוז השפלה מסכם את החודש המתוח בלוד

פת''ח, פלסטינים, ג'נין, ימ''מ
שני אנשי ביטחון פלסטינים שנהרגו בחילופי אש עם ימ''מ בגנין

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "שבכה קדס", המחבלים הם מחמוד אל-עאמורי, פעיל ב"פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, ו-ווסאם אבו-זיד. לפי הדיווח, השניים היו מבוקשים ע"י צה"ל מזה כמה חודשים.

שני החשודים ניסו לברוח מהמקום, והחל מרדף אחריהם, שבמהלכו התפתחו חילופי אש בסמוך למטה המודיעין של הרשות הפלסטינית. תחילה, נהרג אל-עאמורי, שהיה גם אסיר משוחרר. בעקבות ההיתקלות, הוכרזה שביתה כללית בג'נין, כמחאה על מותם של שני אנשי פת"ח. נוסף על כך, נערכה צעדת מחאה ברחובות העיר, שבמהלכה מאות בני אדם הניפו דגלי פלסטין וקראו "אללה אכבר".