לאחר פגיעת הקורנט: החלה הקמת שרוול ביטחוני במקביל לכביש 34

כפי שפורסם בחדשות 13, כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום בונים סוללת עפר באורך של כ-900 מטרים כדי להגן על הכביש שבו נהרג משה פדר. זאת, כחלק מתוכנית להגנה על יישובי עוטף עזה

זמן צפייה: 01:14

אתמול (ראשון) החלו עבודות הנדסיות להקמת "שרוול נוף ביטחוני" - סוללת עפר באורך של כ-900 מטרים במקביל לכביש 34, שנועדה להגן על הכביש על ידי הסתרתו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. הקמת הסוללה היא חלק מתוכנית מורחבת להגנה על יישובי עוטף עזה מפני טילי נ"ט. ‏העבודה נעשית בשיתוף קק"ל והמועצה האזורית שער הנגב, ומתבצעת על ידי כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום.

כזכור, התוכנית החלה לאחר ירי טיל הקורנט בסבב הלחימה האחרון, שגבה את חייו של משה פדר, ובעקבותיו נבנתה חומה בגובה של שלושה מטרים מקיבוץ ארז ועד כביש 34. בהמשך הוחלט להרחיב את התוכנית ולארגן מחדש את המרחב המאויים בעוטף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת ההיתרים הודיעה לנתניהו: דוחים בקשתך לסיוע במימון המשפט

איראן על הפלת המל"ט: "פעולה שלא נהסס לחזור עליה אם נצטרך"

דיווח: ארה"ב מתכננת מבצעים חשאיים כדי להיאבק בתוקפנות איראן

עבודות הנדסיות להקמת “שרוול נוף ביטחוני”
עבודות הנדסיות להקמת “שרוול נוף ביטחוני”

סוללות, קירות וחומות: התוכנית להגנה על יישובי העוטף מירי נ"ט

אחת הנקודות שיש למגן, הצפונית ביותר בגבול הרצועה, היא נתיב העשרה. בכל פעם שיש התראות, הכניסה הראשית למושב נסגרת והתושבים מתבקשים להיכנס דרך הציר החלופי. במסגרת התוכנית החדשה, הוחלט שאחרי 37 שנה הכניסה תיסגר באופן קבוע, וייסלל כביש גישה חדש ובטוח לתושבים.

פעולה נוספת שתתרחש, היא הקמת קיר מגן או סוללת עפר לאורך 900 מטרים בכביש 34, לכיוון שדרות, כהגנה על נוסעי הכביש. גם הרכבת שעוברת מעל הגשר הסמוך לקיבוץ ארז מהווה בעיה ביטחונית. בימים האחרונים התקיימו כמה ישיבות, כולל של המועצה לביטחון לאומי, כשבין היתר נבחנת האפשרות להקמת גדר בגובה של עשרות מטרים, כמו זאת שהוקמה בשדה התעופה החדש באילת ומגנה מפני ירי נגד מטוסים.

סוללות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט
סוללות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט

הבתים שנמצאים בקיבוץ מפלסים על כביש 24 חשופים לירי טילי הקורנט. לפי התכנון של משרדי הממשלה, בהובלת מנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ ופיקוד דרום, תוקם סוללת מיגון עם פיתוח נופי, כפי שמגדירים זאת בצה"ל, שתשלול מחמאס את האפשרות לפגוע בבתים.

הנקודה האחרונה בתוכנית, לפחות בשלב זה, הוא קטע הכביש החשוף בין אנדרטת החץ השחור לקיבוץ כפר עזה, המקום שבו פגע טיל נ"ט באוטובוס חיילים. סוללה בגבוה של ארבעה מטרים כבר החלה להיבנות, ומטרתה להגן על הכוחות שעוברים בציר הסמוך.