ממצאי תחקיר משהב"ט על איציק סעידיאן: "שיתף פעולה באופן חלקי"

ועדת הבדיקה הגישה את מסקנותיה באשר לטרגדיה של הלוחם שהצית את עצמו, וטענה: "היה קיים פער תקשורתי באשר להיקף ההכרה בו". עם זאת, הוועדה ציינה כי סעידיאן "לא לקח חלק בניסיונות השיקום"

איציק סעידיאן

משרד הביטחון פרסם הערב (שלישי) את התחקיר בנושא הטיפול של אגף השיקום במשרד הביטחון בלוחם לשעבר איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו לפני כשבועיים בפתח משרדי אגף השיקום שבפתח תקווה, בעוד שמצבו עדיין מוגדר קשה.

מהתחקיר עולה כי "קיים פער ביכולת של גורמי הטיפול בשטח לספק מענה מיידי לצרכים הדחופים של נכי צה"ל", לשון ההודעה. בעניינו של איציק עצמו, "התקיים פער תקשורתי בין הוועדות הרפואיות לקצין תגמולים באשר להיקף ההכרה בסעידיאן, ולא היה רצף טיפולי מסודר בטיפול בו בין צה"ל לאגף שיקום נכים עם הגשת התביעה".

עוד כתב משרד הביטחון כי סעידיאן "שיתף פעולה עם המחוז המשקם באופן חלקי, ולמעט מספר פגישות בודדות עם עובדת השיקום - הוא לא שיתף פעולה עם ניסיונות השיקום, ולא התייצב לפגישה עם הרופא המחוזי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיות על פסילת אקוניס מתפקיד שר המשפטים: עמדת היועמ"ש מחייבת

"שטינקר עלוב": תושב רמת השרון מואשם בהטרדת עד המדינה ניר חפץ

תושב באר שבע נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים

הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה
הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה

לאחר שהוועדה הרפואית העליונה קבעה לסעידיאן 25% נכות על חשבון שירותו הצבאי, "חלה החמרה במצבו הרפואי והוא התקשה להתמודד עם קביעת הוועדה הרפואית בעניינו". יממה לפני האירוע, "שלח סעידיאן לעובדת השיקום הודעת טקסט מטרידה בעלת אופי אישי".

בתחקיר הוצגו "המלצות ראשוניות", לפיהן אין להביא בחשבון רקע אישי או לקויות עבר מהתקופה שבטרם התגייסותו של הלוחם שנפצע. כמו כן, הומלץ לערוך רפורמה מקיפה ביחס להכרה בנכים פוסט טראומתיים, לתת מסגרת כלים רחבה יותר ומגוונת לשיום, להקים גוף בקרה וביקורת על פעילות הועדות הרפואיות ולפעול להגדלת מצבת כוח האדם באופן משמעותי ביחידות השטח באגף השיקום.