4 חודשים לפני שחצתה לסוריה: חזבאללה תיעד הצעירה בגבול לבנון

ארגון הטרור הלבנוני פרסם צילומים של הישראלית, שהוחזרה מסוריה במסגרת עסקה, כשהיא נוסעת עם רכב ליד גדר הגבול עם לבנון ב-5 באוקטובר. צה"ל, שהיה בכוננות לפיגוע נקם, הרחיק אותה מהמקום

זמן צפייה: 01:19

חזבאללה פרסם היום (ראשון) תיעוד של הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, כשהיא נוסעת עם רכבה ליד גדר הגבול עם לבנון ב-5 באוקטובר, בזמן שצה"ל היה בכוננות מחשש לפיגוע נקמה. צה"ל הרחיק אותה אז מהגדר מחשש שתיפגע בידי חזבאללה.

הצעירה הישראלית ב-5 באוקטובר ליד גבול לבנון, מתועדת על ידי חזבאללה | צילום: חדשות 13

מעיון בעמוד הפייסבוק של הצעירה עולה כי הפרשה מהדהדת בין הפוסטים שנכתבו על ידה לאחרונה. היא תיעדה את עצמה ברשת החברתית מטיילת במקומות שונים וכתבה, בין היתר, "אף גדר לא תעצור אותי", "גם אם אמות מחר - עד הרגע האחרון אהיה חופשייה".

אתמול הותרו לפרסום דיווחים לפיהם, כחלק מהעסקה עם סוריה בתיווך רוסי להחזרת הישראלית שחצתה את הגבול, ישראל תממן מיליוני חיסוני ספוטניק עבור סוריה במיליוני דולרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים הזרים לפיהם ישראל תממן מיליוני חיסונים עבור סוריה כחלק מהעסקה להחזרת הצעירה הישראלית. "לא עבר אפילו חיסון ישראלי אחד", הדגיש ראש הממשלה. "הבאנו את הבחורה, אני מודה לנשיא פוטין, ויותר מזה אני לא מוסיף כי זו בקשת רוסיה ואני מכבד את זה".

תמונה של הצעירה ששוחררה מסוריה, מתוך עמוד הפייסבוק שלה
תמונה של הצעירה ששוחררה מסוריה, מתוך עמוד הפייסבוק שלה

מוקדם יותר היום, כאמור, פורסם בבלוג "תיקון עולם", כי כחלק מהעסקה עם סוריה בתיווך רוסי להחזרת הישראלית שחצתה את הגבול, ישראל תממן מיליוני חיסוני ספוטניק עבור סוריה במיליוני דולרים.

בעקבות הדיווחים, סוריה הכחישה כי תקבל חיסונים מרוסיה במסגרת העסקה. בטלוויזיה הסורית הרשמית נמסר: "הפצת מידע שקרי כאילו היה סעיף סודי שנקבל חיסוני קורונה בעסקה עם הכיבוש הישראלי נועדה לפגוע בשחרור האסירים ולפגוע בשמה הטוב של סוריה".