איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית חלקית בחופי איחוד האמירויות

ברקע המתיחות בין ירושלים לטהראן, סוכנות הידיעות הלבנונית "יו-ניוז" דיווחה כי ספינה המובילה רכבים, אשר שייכת לחברת PCC הישראלית, נפגעה מטיל שנורה לעברה ליד חוף אל-פג'ירה

זמן צפייה: 01:35

איראן תקפה הבוקר (שלישי) ספינה בבעלות ישראלית חלקית בחופי איחוד האמירויות. בסוכנות הידיעות הלבנונית "יו-ניוז" צוטטו מקורות, לפיהן הספינה שייכת לחברת PCC הישראלית, אולם לא היו עליה אנשי צוות או סממנים ישראליים. בערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית הוסיפו כי הספינה "hyperion" נפגעה ליד חופי אל-פג'ירה.

"hyperion" היא ספינה זרה שמובילה רכבים, שנחכרה בידי חברה בין-לאומית בבעלות חלקית של איש העסקים רמי אונגר. ככל הנראה, חיילי משמרות המהפכה ירו מהחוף טיל לעבר כלי השיט - וגרמו לו לנזק קל מאוד. אורכה של הספינה, כך דווח, הוא 200 מטרים ורוחבה הינו 60 מטרים. בספינה לא היו אנשי צוות ישראליים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איראן הודיעה: ממחר נתחיל להעשיר אורניום לרמה של 60%

שר החוץ האיראני: "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז"

גנץ פנה ליועמ"ש: חקור את ההדלפות בנושא הפעילות נגד איראן

לספינה, כאמור, נגרם נזק מינורי כך שהיא תישאר בימים הקרובים באזור על מנת לעבור מקצה תיקונים. כעת, החשש בישראל הוא שהמאמץ האיראני לפגוע בספינות ישראליות יימשך.

מקורות ביטחוניים בישראל מסרו הערב לעיתון הסעודי "אילאף" כי לאחר שייבדקו מהו הנזק שנגרום, יחליטו אם להגיב. לטענת אותם גורמים, תקיפה זו היא תגובה לתקיפה הישראלית נגד ספינת ריגול איראנית לפני כשבוע בים האדום. עוד צויין בדיווח כי מנגנוני הביטחון בישראל קראו לקיים פגישת חירום בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון, אשר תעסוק בהתפתחויות האחרונות.

ספינה, PPC, איראן
הספינה הישראלית שעל פי הדיווחים הותקפה בחופי איחוד האמירויות | צילום: Auroralntel

התקיפה באה ברקע המתיחות בין ישראל לאיראן, יומיים לאחר הפיצוץ שאירע במתקן הגרעין בנתנז. כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13, כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד סמוך לצומת המרכזי שממנו יוצאת אספקת החשמל כמעט לכל חלקי המתקן. ישראל, יש לציין, לא קשרה עצמה לאירוע.

מוקדם יותר הבוקר, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי ישראל עשתה טעות קשה כאשר תקפה את מתקן להעשרת אורניום, וכי ארצו מתכוונת להגיב על הנעשה. "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז", טען זריף, "הם (הישראלים) טוענים כי מה שאירע בנתנז זו פעולה שלהם. אם יוכח הדבר הרי שתהיה תגובה והם יתחרטו על מה שעשו".