בתום מרדף בים: סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לחמאס • תיעוד

הותר לפרסום: כוחות הביטחון איתרו לפני 3 חודשים כלי שיט חשוד ופתחו אחריו במרדף, שבסופו התגלו אמצעים שיועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור. "פגיעה ישירה ביכולות חמאס"

זמן צפייה: 02:18

ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה דרך השטח הימי בצפון רצועת סיני סוכל לפני שלושה חודשים בידי זרוע־הים של צה"ל בשיתוף כוחות השב"כ. כפי שהותר היום (שלישי) לפרסום, כלי־השיט החשוד אותר בתום מרדף ימי, ועליו נתפסו שני פעילי טרור וכן אמצעי־הלחימה שתכננו להבריח.

בקריות מערך השליטה בחיל־הים איתרו את כלי־השיט החשוד בהברחה, והכווינו אליו את לוחמי פלגה 916 ואת לוחמי יחידת סנפיר של זרוע־הים. בתום מרדף ימי אחר כלי־השיט שניסה להימלט, הצליחו הכוחות לעוצרו. שני פעילי־הטרור שהשיטו אותו נעצרו והועברו לחקירת כוחות־הביטחון. מחקירתם עלה כי אמצעי־הלחימה יועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור חמאס.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סין מודה בטיפול לקוי בהתפרצות הנגיף; זינוק במספר המתים

הקרב על איווה: עיכוב בתוצאות הפריימריז במפלגה הדמוקרטית

תחקיר מיוחד: כמה קל לאדם זר להוציא את הילד שלכם מהגן?

סיכול ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני
סיכול ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני | צילום: דובר צה''ל

מפקד זירת הים הדרומית בחיל־הים, אל"מ אמיר גוטמן, סיפר כי "בקריות השליטה הימית איתרו את כלי השיט החשוד והכווינו את כלי־השיט הצבאיים, שפעלו לסיכול ההברחה. הצוותים עשו זאת תוך כדי הפגנת מקצועיות, חתירה למגע וקור רוח". עוד הוסיף כי סיכול זה מנע מחמאס להתחמש ולהתעצם מבחינת כוח הקומנדו הימי שלו.

מפקד זירת הים הדרומית בחיל־הים, אל''מ אמיר גוטמן
מפקד זירת הים הדרומית בחיל־הים, אל''מ אמיר גוטמן | צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל מסר כי "סיכולים מסוג זה מסייעים למניעת המשך התחמשות ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ולפגיעה ישירה ביכולותיו של הקומנדו הימי של הארגון" והוסיף כי "זרוע הים פועלת לניטור פעילויות טרור והברחות ולתפיסתן בשלבים מוקדמים, למניעת התעצמותם של גורמי הטרור ברצועה דרך הים".