כץ: הרמטכ"ל הבהיר שהוא עומד מאחורי פרסום סיכול מתקפת הרחפנים

שר החוץ טען כי הסרת העמימות אודות תגובת צה"ל נגד תוכנית כוח קודס האיראני, נעשתה בהוראת כוכבי - משיקולים מקצועיים. לפיד: "אתה גם מדליף מישיבת קבינט וגם מעביר אחריות לרמטכ"ל"

זמן צפייה: 01:38

לאחר ישיבת הקבינט שנערכה אתמול, שר החוץ וחבר הקבינט ישראל כץ כתב היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו שהרמטכ"ל אביב כוכבי הבהיר שהוא זה שיזם את פרסום פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה, ועשה זאת משיקולים מקצועיים. זאת, ברקע הביקורת שעלתה בנוגע להפרת מדיניות העמימות. לפיד כתב לו בתגובה: "אתה גם מדליף מישיבת קבינט וגם מעביר את האחריות לרמטכל".

"זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה?", כתב כץ, "ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב? טוב אז הבחירות הסתיימו ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד משמעית, שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין".

דובר צה"ל הדי זילברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו בהמשך לדברים כי "צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט".

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל פנה לעם האיראני: זו החוליה שניסתה לבצע את פיגוע הרחפנים

קטנים, זולים – וקשים לאיתור: האתגר של צה"ל עם איום הרחפנים

כאמור, ח"כ לפיד השיב לדבריו של השר וכתב: "אתה גם מדליף מישיבת קבינט וגם מעביר את האחריות לרמטכ"ל? שנינו יודעים שהסרת העמימות לא היתה על מתקפת הרחפנים אלא הרבה קודם".

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) התייחס גם הוא לדבריו של כץ וכתב בחשוןב הטוויטר שלו: "תזכורת נוספת למי שצריך - מידע ביטחוני מקומו בחדרים סגורים ולא בקמפיין פוליטי. לא משנה המפלגה והמצב הפוליטי".


כזכור, יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את התנהלות הממשלה בנושא העמימות הביטחונית לאחר תקיפת טיל הנ"ט לעבר בסיס צה"ל ביישוב אביבים שבגליל, ואמר: "צריך שיהיה מעשה ופחות מעשייה. מה שנסדק זה מדיניות העמימות, שהיא מיותרת לחלוטין. יש יותר מדרך אחת להעביר מסרים לצד השני, לא חייבים לעשות הכל דרך התקשורת".

הרמטכ"ל לשעבר ובכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, התייחס גם לעמימות ואמר: "הרחבת הדיבור על פעולות כאלה יכולה לפגוע במימוש פעולה כזו בעתיד. הדיבור הזה מכריח את צד השני לפעול. הפריע לי כל ההצהרות. אני לא גדלתי על האסכולה הזו, גדלתי על פחות לדבר ויותר לעשות. מרחב התמרון עדין, ותכלית העמימות היא לפעול ללא הידרדרות למלחמה. בסוף חיילים יכולים לשלם מחיר". את הדברים אמר במהלך הוועידה הכלכלית של כלכליסט.

חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן
חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן | צילום: דובר צה''ל

הדברים הגיעו לאחר שבחודש אוגוסט צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב כמה יעדי טרור בכפר עקרבה, שבדרום מזרח דמשק. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

דובר צה"ל מסר כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, תכנן את הפיגוע. לדבריו, את המתקפה נגד ישראל הייתה אמורה לבצע חוליה הכוללת פעילים איראניים ושיעים. החוליה ניסתה להוציא לפועל את הפיגוע כבר ביום חמישי, אך הוא סוכל. "סולימאני פועל בעצמו ומפעיל גם שליחים", אמר דו"צ. "נוצר מצב אבסורדי: כוח קודס עושה ככל העולה על רוחו, הוא תכנן את הפיגוע לשעות הקרובות". לדברי מנליס, כוח קודס שהיה במבנים שהופצצו נפגע בתקיפה. "אנחנו ערוכים למגוון תרחישים, גם בהגנה", הוסיף דובר צה"ל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למבצע וכתב: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית". "הקם להורגך השכם להורגו", הוסיף נתניהו. "הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".